Gå til innhold

Litt hjelp? Student og gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Greia er:

Jeg har en sønn fra før, og en kjæreste. Jeg mottar overgansstønad, og nå er jeg gravid igjen. Jeg og kjæresten vil da flytte sammen.

Vi er altså samboere når barnet kommer. På lanekassens sider står det at studenter med samboere vil få ca 8000 i fødselsstipend, mens mødre som mottar os vil kun få 1260 kr imnd.

Men jeg vil jo slutte å motta os når babyen kommer?

Har jeg dumma meg ut nå, og blir sittende med 1260 kr i mnd, fordi jeg mottar os nå, også mister jeg os når jeg går ut i fødselspermisjon?

Takknemlig for svar, også om noen vil legge dette ut på skravle for meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg mottok både os og fødselstipend når jeg var i permisjon.

8000 kr i fødselstipend og 8000kr i os.

Som du skrev så vil du miste os.

Mottar du lån og stipend nå? som du sikkert vet så må du ha vært student i 6 av 10 mnd for å motta fødselstipend.

Det slker du på etter at babyen er født. Så søk nå på vanlig fullt lån og stipend, og lånet vil slettes for den perioden du er i permisjon. Har selv vært gjennom en hel mølle, ang nav og lånekassen.

Bare send meg pm hvis jeg forklarte dårlig eller det er noe mer du lurte på!

Det er masse tull med fødselsstipendet, jeg måtte søke tre ganger, en gang for tre mnd, så søke på nytt for å få i sommermnd og en gang til for å få siste utbetaling. Plutselig får du dobbel betaling for så å ikke få neste mnd. De på lånekassen har ikke helt oversikt de heller=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...