simba>>>3gutter Skrevet 25. september 2008 #1 Skrevet 25. september 2008 Hvor stort hus har dere? har alle vært sitt soverom eller må noen dele. Gubben bruker det som argument mot å få tre barn at vi bare har tre soverom og at da må noen dele. Jeg kan ikke se at det er noe problem jeg fikk ikke eget rom før jeg flyttet hjemme fra.
Kamomille Skrevet 25. september 2008 #2 Skrevet 25. september 2008 Vi har 3 barn og 5 soverom. Jeg ser helt klart at barn kan dele rom. det kan være fint når de er små, men når de blir større, skal ha venner på besøk, ro til lekser og ikke minst litt prvatliv så synes jeg det er fint å kunne gi de eget rom så lenge vi har muligheten til det. Dersom man ikke ahr mulighet, så er ikke det noen krise. Da får man lage regler hvor hvordan ungene skal kunne ha privatliv innimellom og kjøreregler for hvordan de skal oppføre seg dersom noen av søsknene har besøk.
Gjest Skrevet 25. september 2008 #3 Skrevet 25. september 2008 Vi har 3 barn og 3 soverom, så her må det nok bli deling noen år. Har anledning til å lage om loftstue til soverom, men blir nok ikke med det første.
Candy girrrl Skrevet 25. september 2008 #4 Skrevet 25. september 2008 Vi har stort hus med nok rom. Men jeg er veldig tilhenger av at barn skal dele rom. Så her deler jentene rom. Så kan vi ha gjesterom/kontor på det andre. Synst mannen din har et dårlig argument. Se på "mormor og de 8 ungene"... der ligger ungene på rad og rekke i slagbenken på kjøkkenet. DET er det som har vært normalt opp gjennom tiden. Ikke eget stort rom med tv og dvd-spiller.
Gjest Skrevet 25. september 2008 #5 Skrevet 25. september 2008 Vi har 3 barn og 3 soverom, så når mini skal inn på eget rom så må de 2 minste dele rom. Det er 2 gutter med 2 års mellomrom, så vi satser på at det går greit=) Planen er å kjøpe hus med et soverom til hver om noen år, forhåpentligvis før alle når skolealder.. Men vi får se på lommeboka når den tid kommer. =)
Nusseline♀♀♂ Skrevet 25. september 2008 #6 Skrevet 25. september 2008 Vi har to-mannsbolig. De to eldste barna deler rom. Går fint det, men selfølgelig ønsker vi oss enebolig og litt større plass.
dritgrei hei hei! Skrevet 25. september 2008 #7 Skrevet 25. september 2008 Vi har tre barn og tre bittesmå soverom men deling får vi til... Vi blir nok likevel ikke boende her i det uendelige, men så lenge ungene er små så kan vi bli boende her, jeg syns deling er koselig jeg !
Norwegian by injection Skrevet 25. september 2008 #8 Skrevet 25. september 2008 3 barn og alle har eget rom men det hadde ikke vært noe krise om de ikke hadde det da!
Gjest Skrevet 25. september 2008 #9 Skrevet 25. september 2008 Akkurat nå er ikke huset særlig stort, ca 100kvm, fordelt på to flater. Har 3 soverom. Jentene på 1 1/2 og 3år deler og det vil nok fungere fint ei stund til. Vi driver å skal drenere og innrede kjelleren, så da flytter eldstemann ned dit om 2-3år når det er ferdig, pluss at vi får erstatta det knøttlille badet med to store bad innen den tid :-) Så langsistig er det lurt å la barn ha hver sine rom....men når de er små går det greit. I mange hus er det mulig å sette opp lettvegg å lage et nytt rom, eller bygge på litt. det er også en mulighet dere kansje har?
gerd Skrevet 25. september 2008 #10 Skrevet 25. september 2008 To av barna skal dele rom - det har de bare godt av!
susemor-3 små Skrevet 25. september 2008 #11 Skrevet 25. september 2008 Vi fikk nettopp nr 3. Vi bor i leilighet med 2 soverom!! Men vårt soverom kan deles opp i to mindre, så vi kan i beste fall få 3 soverom. Det vil uansett si at to stykker må dele. Siden de to minste er gutter med to år mellom, bør det gå greit. Men det er ikke sikkert vi blir boende her for alltid heller... Antall rom hadde i hvert fall ikke vært noe argument for/mot flere barn for min del. Barn kan dele rom - kan være både sunt og koselig for de fleste. Uansett vil du jo få minst to av samme kjønn hvis du får tre barn eller flere... Har dere hus, kan dere dessuten bygge på, eller har dere et loft/kjeller som kan gjøres om, evnt dele opp et større rom i to mindre (f.eks hvis det er to vinduer).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå