superglad!! Skrevet 25. september 2008 #1 Skrevet 25. september 2008 Er i uke 20+1 og har siden uke 17+5 kjent at prinsessa dulter litt borti magen min hver dag. Men har kjent lite de siste 2 dagene. Begynner å bekymre meg.. typisk! Og sikkert veldig unødvendig. Noen som kan gi meg noen betryggende ord? Takk på forhånd! klem fra sørlandet
gutt,gutt,jente(1MA) Skrevet 25. september 2008 #2 Skrevet 25. september 2008 Hei. Ikke moro når de ikke gir signal om at de er der. Prøv å drikk noe iskaldt, eller spis drikk noe søtt. Legg deg ned og vent på reaksjon. Ellers kan du jo ta en tur til jordmor/lege for å høre hjertelyden. Sånn for å berolige deg.. Håper ho sparker deg ordentlig snart..
Snuppa_00:13 og Gutt_16:28 Skrevet 25. september 2008 #3 Skrevet 25. september 2008 Fra uke 24 må du kjenne liv hver dag men hvis du er bekymret så ta kontakt med lege eller jordmor så kan de høre hjertelyd. Bedre å sjekke det enn å gå rundt og bekymre seg. Det er sikkert helt greit. Sist jeg var gravid (11mnd siden) så sende meg jordmor flere ganger til sykehuset siden det var lite aktivitet men det var bra hver gang. (det var etter uke 28). Nå har jeg forranliggende morkake og kjenner ikke mye liv kun litt men har tenkt å slappe av mer i dette svangerskapet enn forrige. Drikk saft med isbiter så blir det liv
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 25. september 2008 #4 Skrevet 25. september 2008 Det kan være litt tidlig ennå, de sier vel fra ca uke 26 så bør du kjenne liv hver dag..
superglad!! Skrevet 25. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. september 2008 Takk for svar! Skal prøve å la vær å bekymre meg. Om ikke det blir bedre til i morgen, ringer jeg jordmor:). Kan være hun har snudd seg litt og at hun sparker meg en plass jeg ikke kjenner så godt. Nå vil jeg ut i skogen og nyte dette deilige høstværet i et par timer. Ha en fin dag! Klem
birrisj05.02.09 Skrevet 25. september 2008 #7 Skrevet 25. september 2008 Jeg er 21 uker på vei, og har også kjent liv hver eneste dag, i hverfall to uker. Kjent det ganske så tydelig, og kjennes godt på utsiden også. Så hadde jeg vondt i magen en dag, og den kvelden var det heeelt stille. Samme med dagen etter. Men jeg kjenner det dulter av og til nå, bare ikke like hardt. Så fosteret har sikkert bare lagt seg annerledes..
superglad!! Skrevet 25. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 25. september 2008 Det er alltid godt å høre om noen som har det på samme måte. Takk. Men etter en løpetur i dag fikk jeg gode tegn til liv da jeg satte meg ned. Så bekymringen er over for denne gang.. puh! Håper det blir lenge til neste:). Lykke til videre! Klem
Lisyan *overtid og utålmodig* Skrevet 26. september 2008 #9 Skrevet 26. september 2008 Spis noe skikkelig søtt eller drikk noe iskaldt, det fungerer her iallefall. Har vært stille et par dager her, så i går spiste jeg en stor porsjon sjokolademousse og vips; tre timer etterpå var det rene sirkuset nede i magen min!
Giinaღ Skrevet 27. september 2008 #10 Skrevet 27. september 2008 Jeg kjente ikke daglig liv før forrige uke og da var jeg 22 uker på vei. Før det varierte det veldig. Jeg tror at grunnen til det er at babyen noen ganger ligger med ryggen ut, og da kjenner man ikke de små dyltene og bevegelsene like godt. Og enda mindre når man er ganske kort på vei. Husk at det ligger mye vann mellom babyen og deg. Ligger den motsatt vei er det mer sannsynlig at du kjenner små trykk fra ben eller armer. Og snur seg gjør den visstnok ofte når du er så "kort" på vei. Uansett kan du selvsagt gå innom jordmor eller lege bare for å høre hjertelyd hvis du sier du er bekymret. Jeg gjorde det en gang i uke 16 etter at de ikke fant hjertelyd i uke 13. Lykke til. Aller helst så går det helt fint!
superglad!! Skrevet 27. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 27. september 2008 Det er bare det at når man har kjent liv i to uker flere ganger hver dag er det lett å bekymre seg når det plutselig blir stopp, særlig om man er den som bekymrer seg endel fra før;). Men som sagt er det liv i igjen, og nå ahr tilogmed mannen min fått kjenne det utenpå magen! Stor stas!
♥♥Tutta♥♥ Skrevet 27. september 2008 #12 Skrevet 27. september 2008 Jeg er i uke 23 nå og har ikke kjent liv på 9 dager.. Sa til legen min at jeg ikke hadde kjent noe på en uke, for 2 dager siden, men han var ikke beskymret for det, så da skal vel ikke jeg heller være det? Han ville ikke en gang la meg høre hjertelyden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå