Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #1 Skrevet 25. september 2008 Jeg er i permisjon, og skal skifte jobb når permisjonen er slutt ( i januar). Sendt CV til 2 bedrifter, snakket med begge og den ene hadde ett tilbud som jeg syntes virket interessant. Den andre hadde ikke noe interessant akkurat da. Jeg takket ja til den jobben. Så en uke etter ringer den andre bedriften og kommer med en mye mer attraktiv jobb. Jeg takket da nei siden jeg hadde fått meg jobb, men jeg klarer ikke å slå meg til ro med det. Magefølelsen sier at jeg burde tatt den siste jobben for det hadde vært det beste for hele familien(gunstigere arbeidstid, kortere reisevei, bedre lønn), men jeg klarer rett og slett ikke kontakte de jeg har fått jobb hos å forklare at jeg heller vil ha den andre....gir jo inntrykk av at jeg er fryktelig rotete og ubesluttsom. Hva gjør jeg å da??
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #2 Skrevet 25. september 2008 Du ber om møte i den jobben du har takket ja til. Legg frem at du akkurat har fått ett bedre tilbud og side du er forferdelig lei deg for at du gjør det vanskelig for dem, men at du nok må takke ja til den andre jobben.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #3 Skrevet 25. september 2008 HI For å gjøre det ekstra vanskelig så har jeg jo signert kontrakten også.........
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #4 Skrevet 25. september 2008 Du har to uker oppsigelse i prøvetiden. Og hvis du ikke har begynt heller enda ordner det seg nok. Kjenner en som nylig signerte en kontrakt med et nytt firma, så fikk han mulighet for å begynne for seg selv og få oppdrag via sitt gamle firma (= tjene mye mer!) - og det gikk greit å komme ut av den nye kontrakten. Først og fremst må du være sikker på at det nye tilbudet står ved lag! At ikke de ringte til nr 2 på listen når du takket nei. Ring dem og si at du har tenkt deg om og egentlig helst vil jobbe hos dem, men at du må undersøke med den jobben du alt har sagt ja til, at det går greit å ikke begynne der. Så ringer du en jobben du har skrevet kontrakt på, og forklarer at det har dukket opp et tilbud på en jobb som egentlig passer mye bedre for deg, og lurer på om det er mulig å bli løst fra kontrakten, evt, si opp med to ukers varsel. Man angrer mest på det man aldri gjorde - så her er det bare å hive seg rundt og prøve å få drømmejobben!! Masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #5 Skrevet 25. september 2008 Ring til de du helst vil jobbe hos og spør om de fortsatt vil ha deg. Hvis ja, så ringer du dem du har takket ja til og sier du har fått et mye bedre tilbud et annet sted. Tror ikke det er så uvanlig. Det er kamp om arbeidstagerne for tida (i hvert fall de gode).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå