Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #1 Skrevet 25. september 2008 Jeg er med i Mor og Barn-undersøkelsen, og ble på bakgrunn av svarskjemaet mitt på 3-åringen invitert til å være med i ABC-studien, der de tester om barnet har autistiske trekk, bl.a. (tror jeg) Lurer på om noen av dere har vært med på dette, og som kan anbefale evt fraråde dette? Min mann har ikke lyst til at vi skal gjøre det, han mener at det blir for stor belastning på gutten vår. Vi må reise med fly for å komme til Oslo, og skal ligge på hotell og testes i 1,5 døgn. Jeg er usikker på hva jeg vil. På den ene siden forstår jeg min mann og hans bekymring for sønnen vår, på den annen side vet jeg at der vil han bli testet av kliniske eksperter på området, og få den beste oppfølging om noe skulle vise seg å være galt. Vi skal til den lokale PPT snart, og sannsynligvis er de flinke nok til å kunne stille riktig diagnose, men jeg har liksom større tro på de i ABC-studien.
Joikaboll@ Skrevet 25. september 2008 #2 Skrevet 25. september 2008 Vi var med i ABC studien og angrer ikke et sekund. Vi har også i tillegg hvert under utredning av PPT og habiliteringstjenesten. Det meste går på leik for barnets del, det som var mest slitsomt var alle spørsmålene som måtte besvares av oss foreldre. Men det var verdt hvert minutt. Koselig er det der også, koselige mennesker. Jeg ville gjort det igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå