Gå til innhold

dere med SM rundt 28 januar når har dere termin?


lillemy83

Anbefalte innlegg

skjønner ingenting av disse termin datoene.. når jeg tok min første ultralyd i uke 19 fikk jeg termindato 16 nov. men både jeg og jordmor og hun jeg var å tok 3d ultralyd hos tror jeg har termin 3 november pga antall dager osv. men så har jeg en svangerskapsbok som det står at dersom jeg har sm 28 januar blir terminen 4 oktober... er det noe rart i amn blir forvirret sier jeg bare hehe... noen av dere som hadde SM rundt 28 januar? når har dere termin??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde SM 13 januar og har UL-termin 28 okt. Etter "vanlig" beregning ville menstermin vært 21 okt. Tror mao du har fått litt feil informasjon fra boka. (Hadde befruktningen derimot vært rundt den 28 jan ville saken vært en annen, men heller ikke da ville du hatt termin så tidlig som 4 okt..) For din del vil vel beregnet termin være i starten av november som JM sa, avhengig av hvor lang menstruasjonssyklus du har/hadde. Når det gjelder UL-terminen så ligger den etter egen erfaring ofte noe senere enn beregnet termin. Den måler hvor langt fosteret er kommet i uke 17-18 og utifra det beregnes endelig termin. Fostere vet jo ikke noe om hvor lenge de "skal" være der inne og "modnes" nok litt individuelt. Men det er jo også usikkerhetsmomenter i UL-termin fordi målingene som gjøres kan avvike noe (ikke bestandig like lett å måle sprellende fostre.. ;-)), og det kan igjen gi utslag på beregningen av endelig dato...

Ble du klokere nå, eller bare mer forvirret?? :o

 

Uansett, lykke til og kos deg med dine siste uker som gravid!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde SM 16. januar og fikk da menstermin 24 oktober så den boka må være veldig feil=) Jeg har ul termin 31. oktober og den stemmer bra for meg hvis jeg tenker 9 mnd fra jeg hadde eggløsning og ikke teller uker=) Men så får vi se når babyen kommer da.. det vet man jo aldri... Men hvis du hadde SM 28 januar syns jeg 3. november hørtes litt tidlig ut.. eggløsningen er jo ca. 2 uker etter så da ble du jo gravid litt uti februar og har nok termin da litt uti november=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia:) Jeg hadde min SM 25.jan, da fikk æ termin hos legen den 2.nov. Så va æ på ultralyd rundt uke 18, da fikk æ termin 25.okt...Så håpa nu berre den siste termin datoen er rett:) Lei nu ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg hadde min SM 21. jan. Menstermin er 28. oktober og ultralydtermin 26. oktober. Høres ut som det du leste i boka er helt feil i alle fall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg hadde SM 20.januar, fikk termin 28.oktober av legen. Var på ultralyd i uke 18 og Ul termin er 26.oktober:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...