Honningmelon Skrevet 25. september 2008 #1 Skrevet 25. september 2008 Er det sånn at dere har noen barn som dere har ansvar for utover hele dagen? Oppfølging av de barna hele dagen?
Plutselig_gravid Skrevet 25. september 2008 #2 Skrevet 25. september 2008 Nei... Men jeg jobber i en liten barnehage jeg da. Kanskje annerledes i de store barnehagene:)
Hikken Skrevet 25. september 2008 #3 Skrevet 25. september 2008 Har ikke hatt det sånn i de bhg jeg har jobbet i. Den som har tidligvakt hadde ansvar for å møte barna i gangen på morgenen og sørge for at barn og foreldre følte seg volkommen hver dag, men etter det fordelte vi ansvar etter hvilke og hvor mange barn som ville gjøre hva og hvor lenge :-) Sørget alltid for at det var minst en voksen i hvert rom det var barn.
Hikken Skrevet 25. september 2008 #4 Skrevet 25. september 2008 Jeg har foresten bare jobbet i store bhg, 5-8 avdelinger.
Alba44 Skrevet 25. september 2008 #5 Skrevet 25. september 2008 Aldri hatt det slik i noen av bhg jeg har jobbet.
Hikken Skrevet 25. september 2008 #6 Skrevet 25. september 2008 men selvfølgelig, nye barn på innkjøring fikk en voksen å forholde seg til den første uka, da er den voksne sammen med det barnet hele tiden.
Honningmelon Skrevet 25. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 25. september 2008 Ok. Er det vanskelig å gjennomføre noe slik? Der jeg jobber fordeler vi pasientene på den måten, og det er jo så praktisk :-) Men, er ikke sikkert det lar seg gjennomføre i en bhg. Jeg lurer litt, for i den nystartede bhg barna mine går i, så har jeg inntrykk av at det er litt kaotisk.
*musefis* med 2 store og 2 små Skrevet 25. september 2008 #8 Skrevet 25. september 2008 Slik er det der jeg jobber. Nå jobber jeg i fam.bhg men vi er knyttet opp mot en base der hvor barna går fra de er 3-6 år- På liten har vi tre barn hver, på stor har de 6 barn hver. Vi skriver ganske mye om hvert enkelt barn (MI-skjema) og tar bilder som de får i permen sin og da er det den som har ansvaret for barnet som gjør det. Fungerer veldig bra hos oss!
Honningmelon Skrevet 25. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 25. september 2008 Da tenker jeg ikke så dumt alikevel da :-) Jeg innbiller meg at det blir mindre kaos og lettere å følge opp hver enkelt unge når det er slik. Er det teit av meg å foreslå det i bhg? På foreldresamtale for eks.?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå