mamma til tre prinsesserღ Skrevet 25. september 2008 #1 Skrevet 25. september 2008 Er det noen som har caravelle som kan si meg hva slags bilstol de har? Jeg lurer veldig på hva slags bilstol jeg skal kjøpe til den nyfødte og som passer i Caravelle... Vi har ikke "stoler" bak, men en benk og dene benken er ganske smal. Derfor lurer jeg på om alle stoler med base passer i denne...? Noen med erfaring?
mamma til tre prinsesserღ Skrevet 25. september 2008 Forfatter #2 Skrevet 25. september 2008 ingen som har sånn bil?
trollmor & trollungene Skrevet 25. september 2008 #3 Skrevet 25. september 2008 Vi har caravelle. Hadde acta graco med base til lillegutt før vi byttet til britax multi tec ved 1 års alder. Skal bruke det samme setet til lillebror når han kommer.
2 jenter,gutt 28 feb 09 Skrevet 25. september 2008 #4 Skrevet 25. september 2008 Samme som over her. Og var veldig fornøyd med det.
mamma til tre prinsesserღ Skrevet 25. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. september 2008 takk for svar! Da vet jeg at de fungerer! Er det noen som har hatt maxicosi? Jeg må kjøpe nytt sete, så kan gjerne kjøpe det dere foreslår, men vil se om det er noen andre seter som passer også!?
trollmor & trollungene Skrevet 25. september 2008 #6 Skrevet 25. september 2008 Tror de fleste basesetene tar omtrent like stor plass. Forhør deg i babybutikkene. Genialt med base, bare å kilkke på plass
mamma til tre prinsesserღ Skrevet 25. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 25. september 2008 Så på den du foreslo nå. Den så veldig fin ut! Så skal dra å se på den i en butikk! Ja, ønsker base. Hadde ikke det med forrige, er tungvint å måtte ta på selen hver gang! Må bare være sikker på at setet vi kjøper passer i bilen vår! Setet er jo så mye smalere enn i andre "vanlige" biler!.
ny start Skrevet 26. september 2008 #8 Skrevet 26. september 2008 Jeg har samme bil som deg. Passet i går ei lita på 4 mnd. hun hadde en maxicosi stol med base. Gikk akkurat inn i baksete ( benken), men da måtte forsetet helt fram pluss at ryggen måtte settes helt rett. Ikke akkurat plass til en normal voksen forann da. Jeg tenke jeg da kunne sette stolen i midten, med det er 4 seler så ingen står jo akkurat i midten, pluss at det jo er tungt å få stolen langt inn i bilen. Jeg lurer på om ikke det beste blir å koble ut airbaggen forann og plasere bilstolen forann. Vet ikke om det hjelper så mye med andre stoler, de fylller vel ca det samme. Her syns mann man har stor bil, hva.
Gjest Skrevet 26. september 2008 #9 Skrevet 26. september 2008 I butikken får du hjelp til å prøve setene i bilen så du vet at det passer ;-)
mamma til tre prinsesserღ Skrevet 28. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 28. september 2008 Tusen takk for svarene. Vi har tre seler bak på benken så da kan det hende at vi kan ha setet med basen i midten. Men om det ikke blir maxi cosi er ikke det så farlig. Får ta den stolen som passer inn tror jeg, er jo kjekt å ha plass til to voksne foran! hehe. Ja, jeg trodde vi hadde stor bil ja. Har ihvertfall stort baggasjerom, så får jeg håpe vi finner et fint sete som passer bak i det egentlig trange baksetet! =) Får sjekke med butikkene også, så får vi noe som passer perfekt!! =)
mamma til tre prinsesserღ Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #11 Skrevet 20. oktober 2008 Skrev innlegget for en stund siden, men er det flere som kan si hva slags babysete de har i sin Caravelle? (har benk bak med 3 seler).
corleone Skrevet 20. oktober 2008 #12 Skrevet 20. oktober 2008 Tror det lureste er å prøve inn et sete eller to på forretningen. Jeg har også Caravelle men som 7(8)-seter, så kommer til å bruke det mellomste seteradet. Der er det bra plass.
lilios med 3 søte små:-) Skrevet 20. oktober 2008 #13 Skrevet 20. oktober 2008 har også caravelle, men vi har flyttet seteraden lengre bak, så vi har god plass... Problemet er som du sier den smale benkeraden, men også det at benken er såpass høy... Vi har lånt oss en acta graco med base, men den støttefoten til basen når jo ikke ned i gulvet.... Så jeg vet ikke helt hva vi skal gjøre.... Den besafe stolen vi har etter storesøster er for lang, og går heller ikke ann å bruke....
mamma til tre prinsesserღ Skrevet 20. oktober 2008 Forfatter #14 Skrevet 20. oktober 2008 Ja, må høre med butikken og få prøve der. Men er ikke alltid de vet så godt heller. Tenkte bare jeg skulle høre her først, slik at jeg vet litt selv også før jeg går i butikken!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå