LilleMy08 Skrevet 25. september 2008 #1 Skrevet 25. september 2008 Jeg har lyst til å kjøpe meg et nytt kamera for å lære meg å ta litt mere bilder. Har kun et lite kompaktkamera i dag og vil derfor ha et bedre ett. Står nå mellom et Superzoom fra Olympus (SP-560US) og et speilrefleks fra Nikon (D40). Er det noen som har noen erfaring med disse kameraene eller noe å anbefale? Ønsker å ta bilde av detaljer, barnet mitt, natur og mennesker.
hamsterpia Skrevet 25. september 2008 #2 Skrevet 25. september 2008 Vi har et D40 og er veldig fornøyde med det. Det er et kamera som er enkelt å bruke for en amatørfotograf, samtidig som at det tar knallbra bilder. Det har jo sunket bra i pris nå også, så du får mye kamera for pengene. Kjøp ei stor minnebrikke til, så kan du trygt reise på ferie uten å bekymre deg for at det blir fullt. Vi kan vel ta over 500 bilder på minnebrikka vår. Det andre kameraet du nevner har jeg ingen erfaring med, men det er vel et kompaktkamera hvis jeg ikke husker feil, og da ville jeg uten tvil godt for D40.
LilleMy08 Skrevet 25. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. september 2008 Hva er virkelig fordelen med et speilreflekskamera versus et godt digitalkamera??
najs Skrevet 25. september 2008 #4 Skrevet 25. september 2008 Speilrefleks er jo også det digitalt;-). Vil du utvikle deg og jobbe med bildene anbefaler jeg et speilrefleks, men vil du bare knipse ferdigfiks for familiealbum så kjøp et kompaktkamera. På speilrefleks vil jeg heller anbefale Canon EOS 350/400/450D foran Nikon D40. Får mere for pengene:-).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå