Gå til innhold

Hjelp!Trenger råd fort!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er gravid i uke 16. Ble innlagt på sykehuset med kraftige blødninger natt til onsdag.Blødde mye hjemme i senga,men det hadde gitt seg da jeg kom inn på sykehuset.

Undersøkelser viste at morkaka ligger veldig langt nede og at det er et rift i denne som hadde blødd. Ble liggende på sykehuset nesten et døgn og er nå sykmeldt med beskjed om å ta det med ro.

 

Så kommer problemet:

Vi skal i utgangspunktet til Tenerife med våre to barn og mine foreldre på søndag. Spurte legen om jeg kunne dra og fikk til svar "Sannsynligvis vil det gå veldig bra, men hvordan vil du ha det hvis noe skjer og det ikke finns norsk helsepersonell i nærheten". Ja, hvordan vil jeg ha det da?

Har veldig lyst til å bli med på turen og mine to barn gleder seg veldig. Siden vi er så mange voksne trenger jeg jo ikke bære noe, ikke være med på all traskingen som ofte blir om kvelden osv

 

Føler meg veldig bra nå og har ikke blødd noe mer.

Hva ville du gjort?

Hvem kan jeg evt rådføre meg med? (kommunens jordmor er ikke på jobb før mandag)

 

Hjelp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei.

 

Jeg er i 18 uke nå men tidligere i sommeren hadde jeg samme problemmet.

 

i uke 8 begynte jeg å blø og hadde kraftig smerter i magen. Etter en runde fra legen til UL og tilbake til legen fikk jeg beskjed om å kunne dra. det var da bare meg og min mann som skulle dra men vi hadde ansvar for en gruppe på 25 mennesker hvor 9 av de er handikappede...

Vi bodde på et Røde Kors senter på Lanzarote med norsk helsepersonel så vi hadde litt flaks allikevel. 2 dager før hjemreisen har "helvete brakt løs" men nytt blødning, smerter og timesvis i sengen. Dette gikk heldighvis bra denne gangen også. Men det er nok første og siste gang vi har utsatt både oss å ikke minst det lille nurket på et sånt påkjenning.

 

Hva er mitt råd?? Tenk over dette VELDIG nøye. dere kommer sikkert til å ha mange fine turer til Tenerife igjen senere.

Er det vært å utsette seg selv og ikke minst dinne nærmeste som venter like spent på den nye familjemedlem for et prøvelse???

 

I alle fall, LYKKE TIL!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!!

Godt å høre at det gikk bra med deg, tross alt.

 

Nå har jeg snakket med både fastlege og jordmor i nabokommunen, og begge fraråder meg å reise.

Så da sender jeg avgårde mann og barn og vet at de får en fin ferie.

 

Mannen min er veldig i tvil. Foreldrene min skal jo være med og han lurer nok veldig på om han bør bli med barna våre på tur eller være hjemme hos meg. Jeg prøver å overtale han til å dra. Vet jo at jeg klarer meg fint alene og skulle noe skje er det ikke så mye han får gjordt likevel. Gojenta vår på 5 år ble veldig lei seg når hun fikk høre at ikke jeg skulle være med, men håper og tror at hun får en super ferie likevel :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det synes jeg hørtes ut som en grei løsning. Jeg og samboeren min var på Kypros da jeg var 12 uker, jeg hadde en fin tur, men det var dager jeg var veldig dårlig og var konstant bekymert for at noe skulle gå galt. Det er jo mye man bør tenke på når man er gravid, i forhold til varmen, mat drikke ja stort sett alt bekymret jeg meg over. Å skulle det skje noe er det best å være hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...