Gå til innhold

Hvilket kjønn er enklest og oppdage på UL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hørt at et kjønn (husker ikke om det var gutt eller jente) ser man enklere på ultralyd enn det andre kjønnet.

Men hvilket kjønn er det som er enklest og oppdage på ul? Er litt spent siden de ikke klarte og se kjønnet på vår ordinære ul.

Videoannonse
Annonse
Gjest Nydelige Christina+HØYGRAVID!
Skrevet

Gutt

Skrevet

Da jeg var gravid med lillegutt og jeg var på den ordinære ultralyden lå han med bena i kryss. De kunne likevel se med 99,9 %sikkerhet at det var gutt. Vi så det tydelig vi også.

Var nylig på ultralyd med andremann. Men hun ville ikke uttale seg om kjønnet da beibien lå med bena i kryss. Så lurer derfor på om det kanskje er jente denne gangen.

Skrevet

Det er vel gutten det:) Men jenter kan også bli tatt for å være gutt på UL har jeg hørt. Ganske sjelden omvendt.

Skrevet

Det er omvendt...

Dersom de sier jente kan det være en gutt... sier de gutt så er det en gutt...

(kjenner forresten intet mindre enn 4 jenter som har fått beskjeden:"dette er nok en liten tulle", og har shoppet løs i rosa, og ut har det kommet en Yusuf, en Sophus, en Storm, og en Lucas =o) ... )

Skrevet

Vel, jeg var på UL i uke 15 og fikk vite at dette er en gutt.

Hun er nå 4 år.

Skrevet

Har ei venninne som fikk vite jente på ul, men ut kom en gutt.

Aldri hørt om noen som har fått vite gutt og det har vært jente.

Skrevet

Det er uansett mere sjelden den veien enn omvendt :)

Skrevet

Så er det jo noe som heter privat scanning også da... hvis man ABSOLUTT vil vite det mener jeg :)

Skrevet

Først ved ca 17 ukers alder vil man klart kunne se forskjell på hos de fleste. Noen kan dog være vanskelig å skille også etter dette, da jentene kan være oppsvulmete (noen ser dette også etter fødselen). Derfor er det oftere at en jente blir tatt for å være gutt, enn at en gutt blir tatt for å være jente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...