Mammaimars Skrevet 25. september 2008 #1 Skrevet 25. september 2008 Er gravid i uke 16. Ble innlagt på sykehuset med kraftige blødninger natt til onsdag.Blødde mye hjemme i senga,men det hadde gitt seg da jeg kom inn på sykehuset. Undersøkelser viste at morkaka ligger veldig langt nede og at det er et rift i denne som hadde blødd. Ble liggende på sykehuset nesten et døgn og er nå sykmeldt med beskjed om å ta det med ro. Så kommer problemet: Vi skal i utgangspunktet til Tenerife med våre to barn og mine foreldre på søndag. Spurte legen om jeg kunne dra og fikk til svar "Sannsynligvis vil det gå veldig bra, men hvordan vil du ha det hvis noe skjer og det ikke finns norsk helsepersonell i nærheten". Ja, hvordan vil jeg ha det da? Har veldig lyst til å bli med på turen og mine to barn gleder seg veldig. Siden vi er så mange voksne trenger jeg jo ikke bære noe, ikke være med på all traskingen som ofte blir om kvelden osv Føler meg veldig bra nå og har ikke blødd noe mer. Hva ville du gjort? Hvem kan jeg evt rådføre meg med? (kommunens jordmor er ikke på jobb før mandag) Hjelp!!
Underveis --> Skrevet 25. september 2008 #3 Skrevet 25. september 2008 Der var du jo! har lurt på hvordan det gikk med blødningen din. Utrolig bra at alt er vel med junior! *tommel opp* Jeg tror det kommer an på hvor redd du egentlig er. Er du i fin form nå, og har troen på at dette nå har løst seg, så ville jeg reist, men TATT DET MED RO (streng pekefinger!). Foreldrene dine får fly rundt med ungene, mens du drikker (alkoholfrie) paraplydrinker under parasollen. Ferie er bra! Dersom det ikke er noe stress med å reise på flyplassen, transport frem og tilbake, ungene pleier å være greie osv, så går dette helt sikkert bra. Dersom du imidlertid er bare litt redd, og egentlig ikke har lyst til å reise for din egen del, og bare fordi barna har gledet seg slik (de kan da vel fortsatt reise, kan de ikke?), så synes jeg du reiser på feil grunnlag. Det skal ikke være slik at du setter deg hjemme i sofaen når du kommer tilbake og tenker "puh! Endelig godt å være hjemme, og at alt gikk bra!". Du skal jo slappe av på ferien, og om du ikke klarer det, så er jo hele ferien bortkastet. Da kan du heller kose deg med tåka her på Romerike *hehe*
Trollunn Skrevet 25. september 2008 #4 Skrevet 25. september 2008 Gjør de noe på sykehuset når man blør fra morkaken? Tenker bare høyt nå. Jeg tenker at om du blør litt (eller mye også) så stopper det av seg selv, og er ikke farlig. Det er lite sannsynlig at det skjer igjen, i alle fall om du tar det med ro. Jge vill dratt tror jeg. Det er jo ikke slik at de er heeelt grønne helsepersonellet der nede heller da... eller?
Mammaimars Skrevet 25. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. september 2008 Takk for gode råd! Jeg tenker litt sånn jeg også, at sykehuset gjør jo ikke noe når det blør. Det eneste jeg kan gjøre er å legge meg ned en dag eller to, og det kan jeg jo gjøre alle steder ;-) Etter første runde med blødninger for 10dager siden, mente fastlegen at det ikke var noen fare å reise. Er jo egentlig ikke redd nå etter at jeg har vært på sykehuset og sett at alt er bra med den lille! Den svømmer rundt og spreller med armen og bein...
Mammaimars Skrevet 25. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. september 2008 Da har jeg snakket med fastlegen og han sa veldig tydelig ifra at jeg ikke burde dra. Da er det vel egentlig to leger som har sagt det, så da får jeg sende mann og barn.............
Mayken Skrevet 25. september 2008 #7 Skrevet 25. september 2008 Forstår veldig godt at du vil dra, men jeg hadde nok holdt meg hjemme. I hvertfall hvis det er det legene anbefaler. Spiren er viktigere enn ferie akkaurat nå, håper det går bra og at du ikke blør noe mer.
Mammaimars Skrevet 25. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 25. september 2008 Takk for svar! Må nok bare innse at jeg bør bli hjemme ja..... Det verste med det er at gojenta mi på 5 år har gledet seg så fælt til vi skulle reise alle sammen. Hun ble så lei seg når hun fikk høre at jeg kanskje ikke kunne bli med likevel. Vet jo at hun får en super ferie med pappaen og besteforeldrene,men....
LilleLine_ Skrevet 25. september 2008 #9 Skrevet 25. september 2008 Ser du allerede har bestemt deg for å ikke dra, men velger å dele mine tanker. Nå vet jeg ikke hvor lang reise tid du når du reiser frem og tilbake noe som jeg mener bør taes med i vurdering. Selv om du slapper av er en reise nok så slitsomt. Men det er vel kanskje også en ide å sjekke ut helsetilbudene der reisen skal være. Eksempel kontakte sykhus, for å høre hvordan forhold det er i tillegg til å kanskje få en bekreftelse fra lege om hva du har vært igjennom til nå i svangerskapet? som du kan ta med. Det er noe jeg tenkte på når jeg leste ditt første innlegg.
Mammaimars Skrevet 25. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 25. september 2008 Takk for at du deler dine tanker.
Underveis --> Skrevet 25. september 2008 #11 Skrevet 25. september 2008 Siden legen sier nei, så ville jeg nok hørt på vedkommende. Jeg mener å ha hørt de kan noe om emnet *hihi* Superbra at Lille har det supert i magen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå