Gå til innhold

Overtidskontroll!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det varierar frå sjukehus til sjukehus. Men, slik eg har forstått det skal ein ha kontroll 14 dagar etter termin (er jo eigentleg først då ein er på overtid), men nokon sjukehus vel å gjere dette tidlegare.

 

Eg skal føde på sykehuset asker og bærum, der er det overtidskontrol 14 dagar etter termin, deretter er det kontroll kvar 3., 2. eller kvar dag (varierar etter korleis tilstand til mor og barn er).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått time til igangsetting 1/10 (14 dager over termin) på Kongsvinger sykehus. Det kunne hende jeg ble sendt hjem igjen etter å fått litt modingsmedisiner, men da skulle det vært fall skje no! Jeg går snart på veggen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmoren min ringte sykehuset og fikk bestilt første overtidskontroll allerede dagen etter UL termin, dette fordi mensterminen var 9 dager før- slik at det er litt tid i mellom de to terminene. Veldig greit syns jeg, for da er det sykehuset som overtar kontrollene fremover om jeg skulle gå en stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på vei til overtidskontroll ved SUS nå, er 10 dager over tiden. Har hørt at her i stavanger setter de igang fødsel på 14 dag over terminen... så jeg er ganske spent på hva jeg får høre og vite og se i dag....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legen min bestilte time til meg på Asker og Bærum på +7 dager fordi blodtrykket begynte å øke. Var der i dag. Blodtrykket hadde gått ned igjen, men jeg fikk se babyen på ultralyd. Det var stas. Jordmor sjekket vekst og fostervann. Fikk beskjed om at ingenting blir satt i gang i alle fall før +14 dager. Forrige gang - i Trondheim - fikk jeg time til igangsetting på +21. Det var lenge å gå syntes jeg, også kom den av seg selv to dager før. For meg er det også litt uklart om jeg nå faktisk kommer til å bli satt i gang på +14, eller om det bare blir en ny kontroll av om alt er bra. Kom med info dere som vet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite oppløftende 10 dagers overtidskontroll med tanke på naturlig fødsel.... jeg hadde 1 cm åpning- noe som tilsvarer ikke noe, og 3 cm skjede, altså ikke på vei til å tenke fødsel denne kroppen min i det hele tatt!

Så gynekologen/legen har satt meg opp til igangsetting tirsdag morgen.

(skal inn igjen til kontroll i morgen for å sjekke at baby har det bra)

Men tirsdag er dag 14 og ingen får gå over det om en ikke selv setter seg fullstendig på bakbeina.... og det våger jeg nok ikke, selv om jeg mest av alt ønsker meg en naturlig fødsel!

 

Programmet starter jeg med modningspiller. og dette kan ta flere dager i verste scenario... før livmormunnen er så utflatet at de kan ta vannet og jeg event. får rier eller drypp...

 

Gruer meg som fanden - men kjenner jeg er lei lei lei lei, så det får komme det som må!

 

Hvordan er utsiktene deres jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...