Gå til innhold

Når mor er syk ,kontra far

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når mor er syk må hun ta seg av barna som best hun kan og til nød spøre far om han kan hjelpe til.

Når far er syk tar mor seg som en selvfølge av barna så far får fred.

Er begge syke på en gang er det mor som trosser alt og tar seg av barna.

Dette er jo helt feil,men tror det er slik i de fleste hjem.

Eller tar jeg helt feil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du tar feil :-).. hjemme hos oss er det en selvfølge at hvis en av oss er frisk er det den som tar seg av ungene... hvis begge er syke hjelper vi hverandre så godt vi kan...

Skrevet

Sånn er det ikke helt hos oss, men gutten vår på 2 år har nå en tendens til å favorisere mor for tiden, så jeg "slipper liksom ikke unna" selv om jeg er syk...(har nettopp vært)

Husker også hjemmefra at både mamma og pappa var syk en sjelden gang - da var det like "forbudt" å forstyrre begge to...

men det kan godt hende du har rett i at det ofte er sånn likevel, altså:)

Jeg tror nå personlig mange mødre er litt sånn "martyraktig"; "dere klarer dere jo ikke uten meg, så SUKKKKK - jeg får vel bare stå på..." På den annen side er det jo ganske mange menn som blir utrrrrolig syke og puslete bare de får en liten forkjølelse....!

Skrevet

Dette kjenner jeg meg overhodet ikke igjen i. Sånn har vi det ikke her. Ingen av oss tar full fri når vi er syke, med mindre vi er fullstendig slått ut.

Hvis en av oss er syke, så tar gjerne den friske mesteparten med vesla, så kan heller den andre gjøre noe litt "lettere", f.eks. lage middag.

Hvis mannen din melder seg ut når han er syk, så kan vel bare du melde deg ut når du er syk?

Skrevet

Hva som er gjengs i de fleste hjem skal jeg ikke uttale meg om. Men hos oss er det overhodet ikke slik.

Den beskrivelsen du gir er "1950" for meg; mor bærer frem tøflene og serverer far kaffe mens han leser avisen... Håper færrest mulig av mødrene tilllater slike forhold.

Skrevet

HI her.

Jeg er alene med lille jeg da.

Så jeg må nok gjøre alt selv om jeg er syk.

Innlegget var mer sånn som jeg oppfatter det rundt meg at det er.

Skrevet

Er jeg skikkelig dårlig sånn at jeg bare orker å sove, er mannen hjemme med barna hvis de ikke er i bhg. Og omvendt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...