Babylove og knøttet Skrevet 25. september 2008 #1 Skrevet 25. september 2008 Hei! Jeg og samboer bestemte oss om å prøve å bli gravid for ca 3 uker siden. Men fant ut at det er sikkert lurest å gjøre ferdig et brett med p-piller før jeg sluttet helt. Min siste hormonpille var på lørdag. Den siste uken med piller slurvet jeg ganske mye, og tenkte det ikke var så nøye siden vi likevel skulle prøve å bli gravid. Det jeg nå lurer på er om det er mulighet for at jeg er gravid, siden jeg skulle ha mensen ("falsk mens") i går, men den kom ikke. Har heller ingen menssmerter. Bare kjenner svak stikking nede i magen av og til. Begynner å lure siden mens i sammenheng med p-piller alltid kommer på samme dag... Når kan jeg i så fall ta en test? Hadde jo vært utrolig bra om jeg er gravid, men er liksom litt for godt til å være sant. Takker for svar, klem
Babylove og knøttet Skrevet 25. september 2008 Forfatter #2 Skrevet 25. september 2008 dytter litt her... tenker på om jeg skal gå på apoteket og kjøpe meg en test, men hvis jeg er helt ute på viddene dropper jeg det. Kan noen være så snill å gi meg en tilbakemld. Er litt lost her jeg sitter.
fått attpåklatt Skrevet 25. september 2008 #3 Skrevet 25. september 2008 Det kan ta litt tid før syklusen din kommer igang etter p-piller. Jeg ville nok ikke regnet med at spira satt denne gangen - kan bare være at mensen ikke er helt stabil ennå, men man vet jo aldri :-) Du kan jo bestille el-tester og graviditetstester på billigetester.no, så blir det ikke så dyrt som å kjøpe på apoteket. Lykke til!
Babylove og knøttet Skrevet 25. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. september 2008 ja det skjønner eg.. men det er bare det at eg venter på "prevansjonsmens" den som kommer rett etter siste pille. Og det er den som ikke har komt... Kunne ha forstått det hvis det var den første ordentilge mensen som skal komme ca 4 uker etter p-pille slutt, den er jo ofte veldig ustabil. Men kroppen min vet jo liksom ikke enda at eg har sluttet på pillen, siden neste brett skulle eg egentlig ha begynt på kommende helg. Og derfor lurer eg på hvorfor mensen ikke kom i går slik som den alltid gjør etter et endt p-pille brett. Litt rotete dette her. Men noen som skjønner? klem
fått attpåklatt Skrevet 25. september 2008 #5 Skrevet 25. september 2008 skjønner :-) Ta en test da vel!
Babylove og knøttet Skrevet 25. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. september 2008 Ja det er jo bedre det enn å sitte her å lure. Men er så redd for å bli skuffet, derfor trengte jeg bare litt råd.. men har jo bare så vidt satt i gang prøvinga så er jo ikke så farlig om det ikke har klaffet... hehe, utålmodig kjenner eg. Er nok sikkert som de fleste sier. Har man først bestemt seg vil man helst at det skal skje med en gang!
fått attpåklatt Skrevet 25. september 2008 #7 Skrevet 25. september 2008 ja, sånn er det :-) Lykke til da! Du får fortelle hvordan det går!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå