Gå til innhold

samværshelg og sykdom.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når fedrene er syke virker det som om de fleste avlyser samværet med barnet. Kan de egentligt gjøre det? Når mor er syk har hun jo barnet uannsett. Da bør jo far ha barnet ,men det gjør de jo som regel ikke fordi det ikke er samværshelg. Og hva når både mor og far er syke samtidigt,ja da er det mor som må ha barna. Blir så irritert. Her vil far ha alle rettigheter,men ingen plikter. grrr.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

om han ikke henter barnet så er det ingen ting du får gjort med det. uansett grunn til at far ikke dukker opp.

det blir jo det samme om en mor ikke er hjemme når far skal levere etter ent samvær. han får jo ikke gjort noe med det. da står han der med barnet.

forskjellen er at jeg aldri har hørt om noen mor som ikke har tatt i mot barnet etter endt samvær.

og godt er det. så har barnet i det minste en og stole på.

men jeg syns nå det er fornuftig at jeg har barnet om far er syk (med mindre jeg jobber da) og det burde jo selvsakt gå begge veier.

Skrevet

Ååå, blir irritert!

Vet akkurat hvordan det er...

Jeg har hatt et tøft år, med to sykehusinnleggelser og en operasjon. Pappaen til lillegutt kunne ikke ha han når jeg var på sykehus, så her var det mormor og morfar som stilte opp.

Men ei helg og to etter operasjonen min ble pappaen syk, og ga beskjed samme dag (2-3 timer før avlevering) at han var syk og at vi måtte bytte helg.

Jeg er nok dumsnill ja...

Skrevet

Nå er vi jo to voksne hjemme her (jeg er stemor), så om far er dårlig, så er guttungen alltid velkommen uansett. Dersom mor er dårlig, så er selvfølgelig guttungen også velkommen hit - sånn at mor får hvile. Og vi bytter litt rundt dersom smittefaren er stor. Skulle da bare mangle!

Men kanskje det burde være mer opplyst av fvk og ulike instanser at å være samværeforelder ikke er noe du er bare når du selv har lyst...? Foreldrerollen er jo full av plikter - også når man ikke ser barnet hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...