Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter, har tidligere lest i noen tråder her, om tegn som tyder på at fødsel nærmer seg. Vi har i morgen 4 uker igjen til term. Men de siste to ukene har hodet vært festet, ennå dette er min nr 3 (dog 12 år siden sist). Jeg har et enormt nedpress til tider, og har jeg kjørt meg selv litt hardt med husvask en dag, går kynnerene over til en mer rie lignende følse.

Må også neven at jeg har hatt enormt kraftige kynnere siden 3 mnd.

Men uansett, de siste ukene , presser hun på noe veldig, ligger laangt ned, vannet i kroppen øker på veldig og jeg er hoven i annsiktet. De to siste dagene har jeg også vært uenderlig mye på toalettet og hatt en del diare...

Er det andre som kjenner disse tegnene å har født tidligere? De andre to fødslene mine var uten noen plager eller hint, så dette er litt nytt for meg...:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du!

Klarer ikke å holde meg helt unna her selv om jeg jeg fødte for 8 dager siden;-)

Synes jeg har fått så mange fine tips her inne, så vil gjerne gjøre gjengjeld.

Dette med tegn før fødsel er nok sikkert veldig indivduelt, men sikkert også endel likhetstrekk.

For mitt vedkommende hadde jeg endel kraftige kynnere et par-tre uker før fødsel. Så avtok de noe, for så å komme tilbake igjen et par dager før.

Jeg fikk skikkelig fødeansikt en ukes tid før fødsel. Leppene hovnet opp og skikkelig dobbelthake. Følte meg mindre lekker for å si det sånn;)

Jeg har hatt endel vann i kroppen under svangerskapet, men merket at det ble mer den siste uka.

Jeg hadde ikke løs mage. Noe nedpress.

Et par dager før fødsel merket jeg også at sansene mine var skikkelig skjerpa. Husker jeg reagerte på dette og sa det til sambo. Vi kjørte rundt og lette etter en adresse og jeg husket på rams alle gateadresser vi skulle innom før vi kom til målet. Er absolutt ikke sånn til vanlig. En helt absurd opplevelse. Var også kjempeopplagt denne dagen.

Dagen etter følte jeg meg plutselig mer sliten igjen. Begynte å få endel kynnere, og natta før riene startet hadde jeg intense, kraftige kynnere som holdt meg våken om natta. Slimproppen gikk dagen etter kl 0530 (på termin!), og hadde samtidig en liten vannavgang. Riene, eller noe som minte om kraftige kynnere, trappet seg opp ganske umiddelbart, og jeg fødte dagen etter en flott og nydelig gutt kl 07 morgenen etter. Fødselen ville ha vært 8 timer kortere, og han ville ha kommet til termin, hvis det ikke var for et arrvev jeg hadde på livmormunnen etter å ha blitt cervix konisert grunnet celleforandringer.

Har tatt modningsakupunktur fra uke 36, og tror at det har bidratt til at jeg slapp å gå over termin!:-D

Alt gikk flott, og vi koser oss masse hjemme!

Lykke til med alt!

Skrevet

Tusen takk for svar! Hyggelig å høre at alt er vel med deg og babyen..Hmm ja jeg får følge med litt. Skal til jordmor rett over helgen, så da kan vi se hvordan det ligger ann.

Kos deg med gutten din og nyt høstdagene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...