Gå til innhold

Hva serverte dere i dåpen? Og hvor dyrt ble det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er begynt å planleggge, og kjenner jeg begynnr å bli stressa.Ikke har vi funne faddere heller..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med førstemann så dro vi på harrytur og lagde grillfest i hagen.

Med vesla her så tilater ikke været det så der har vi ikke anelse ennå, men noe enkelt blir det.

Skrevet

Valgte tradisjonell mat jeg viste alle likte. Det skulle være mulig å tilbredede/ gjøre klart dagen før og egne seg for oppvarming også.

Forslag til retter:'

Bacalao

Kjøttsuppe/ sodd

Stroganoff

Viltgryte

ol. retter.

:-)

Vi har had kjøttsuppe eller bacalao vanligvis i vår familie siden det er sterk tradisjon. Lager maten selv og da blir kostnadene i forhold til hvor man handler, hvor mange personer osv.

Men vil ikke si det er dyrt akkurat....er kjøttet/ fisken som koster mest, poteter, grønnsaker osv er rimelig.

Skrevet

Vi laget eget koldtbord. Hjemmelagede karbonader, varmet kylling, div salater og pålegg og masse godt brød. Deilig, billig og lettvint. Kom vel på max 1500 i alt tenker jeg, vi var 17 stk. 4 kaker. Allierte oss med mamma og svigermor som da laget en kake hver.

Veldig praktisk å gjøre det sånn, vi laget alt klart dagen i forveien så det var bare å sette frem (og inn i ovnen med det som skulle varmes) når vi kom fra kirka. Hadde dåpen hjemme vi da.

Skrevet

Vi hadde koltbord til 165,- per pers. Kom på ca. 5000kr + drikke og leie av lokale (1200). Noen bakte kaker til oss, så det ble ingen kostnad.

Skrevet

Vi lagde koldtbord. Ble billig. Kanskje 1000 -1500

Skrevet

Hele dåpen kom på 2300 kroner.

ca 400 i blomster, vaser, servietter og lys

450 i dåpsgave for oss

ca 1000 i pålegg og pynt til smørbrødene (jeg smurte selv, fikk vell 77 smørbrød, og hadde pålegg til overs

450 kr i leie av lokale, hadde ikke plass til lle hjemme, så vi leide i menighetssenteret

Men pappa skaffet kaker og brød til oss så vi sparte jo noen kroner der

Skrevet

Skal ha dåp selv snart, om 2 1/2 uke, og da skal vi lage koldtbord med karbonader, røkelaks (fiska selv) og eggerøre, skinke, kylling, litt pålegg, og så koker vi pølser til barna hvis de vil ha det.

Skal ha 4 kaker, en bløtkake med bilde av snuppa som jeg bestiller på bakeren, og så lager jeg en kake, mamma og svigerbestemor.

Vi blir 17 voksne og 7 barn, det er inkludert oss.

Prisen vet jeg ikke enda, men blir nok ikke så dyrt siden vi gjør alt selv. Skal ha selskapet hos svigerfar, så da slipper vi å leie lokale.

Skrevet

Vi hadde snitter og kaker, ute på resturant (lukket selskap)

tror vi betalte ca. 5000,- hvor mange var vi.......ca. 30???

Skrevet

Vi hadde det på cafe europa i oslo.

Vi hadde en 3 retters middag + jeg kjøpte en masipan kake,bakte en sjokolade kake og fikk ene fadderen til å bake ostekake.

Det kom på ca 15 tusen og vi var ca 40 stk.

Gjest Nydelige Christina+HØYGRAVID!
Skrevet

Vi fikk smørbrød laget fra en butikk, tror de kostet 22kr stk..husker ikke hvor mange smørbrød vi bestilte, men vi var 22 personer og regnet vel ca 3-4 stk på hver...

Ellers hadde vi altofor mange kaker (8 stk), men disse ble kjøpt og laget av familien:):)

Skrevet

Laga koldtbord selv og hadde det hos mamma. Hjemmelagde karbonader, eggerøre, røkalaks, masse spekemat salater osv. 6 kaker og noen desserter. 17 stk. Vet ikke hvor mye det ble men tipper 2000. Lagde blomsteroppsatsene selv.Kjøpte snittbuketter hos mestergrønn 3 for 2. Ble kjempeflotte!

Skrevet

Hadde det i eget lokale på hotellet jeg jobber, fikk gratis lokalleie og bra pris på mat så betalte ca. 3000 for buffet med div. varme og kalde retter, dessert og drikke til maten. Bakte kaker selv. Ordnet enkel pynt selv og kjøpte en blomsteroppsats ferdig. De andre laget vi selv. Broderte barnesko med blomster oppsats opp i.

Skrevet

Hadde smørbrød og det kostet rett under 2000 kroner. Blomster og vaser til 300, 6 enkle gerbera prestekrager i hvitt, og vaser fra ikea.

Hadde 4 faddere, tante på min side, onkel på pappaens side, samt begge bestemødrene....

Skrevet

vi var 21 stk, bestilte ferdige snitter som ble levert på søndagen.

kom på 2200,- inkl. frakt. hadde selskapet hjemme hos oss.

ellers så lagde jeg ei kake og noen muffins (til barna), sivergmor laget dåpskake + ei til kake, mor lagde kransekake + ei til kake.

hadde masse kaker og snitter igjen.

blomster plukket vi i hagen.

hadde kjøpt papirduk på rull på nille, tror disse kostet 30 kr rullen eller noe slikt. veldig greit å bare kaste alt sammen etterpå.

kjøpte ellers inn en del forskjellig te, kaffe, brus, servietter.

lykke til med dåpen.

Skrevet

Vi hadde koldtbord.

Vet ikke pris for ble påspandert :o)

Skrevet

vi hadde gryterett med ris,salat og loff og masse kaker;)

vet ikke hvor mye d kom på men tror ikke d var mye, hadde masse råvarer selv....vi var 26stk...hadde d i et ungdomshus, betalte ikke noe leige fordi vi er med på dugnad når d er..

Skrevet

Vi hadde tapas.. Jeg lagde selv da, og handlet inn alt i sverige..

Kom vel på ca 1200 kr..

Synes det var ganske bra, med tanke på at vi var 35 gjester.. Og enda var det en del mat igjen..

Fikk noen i familien til å bake ;)

Skrevet

vi var 52 i dåpen, eg lagde middag til alle, kokte elg-gryte, med ris, poteter og grønnskaer, + dessert og kaker etterpå. lagde maten dagen før, og varmet bare alt opp før vi spiste. enkelt!

kosta nesten ingenting, for eg fant en halv elg i frysern.. noe kjøtt vi hadde fått så..

Skrevet

Vi laget koldtbord selv, ca 25 gjester og det kom på ca 2000 kr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...