mamma til gutt06&jente08:) Skrevet 25. september 2008 #1 Skrevet 25. september 2008 Jordmor sa at hun kunne sette det ca 1 uke før termin. Noen som har erfaring med dette? Er skeptisk til at nåler skal kunne fremskynde noe, men skader jo ikke å prøve da;)
cyberkit *fødeklar* Skrevet 25. september 2008 #2 Skrevet 25. september 2008 Man skal ikke undervurdere akupunktur Jeg har slitt med bekkenplager i over 7 år nå, og prøvd det meste av behandlinger uten hell.. Først når jeg begynte med akupunktur behandling for noen få mnd siden, har endelig smertene begynt å bli mindre
Christyc Skrevet 25. september 2008 #3 Skrevet 25. september 2008 En jeg kjenner fikk dette pga diverse plager 2-3 uker før før termin.Hun trengte kun 2 behandlinger så kom ungen ut frisk som en fisk og hun ble kvitt alle sine plager:-)Så hun anbelafer det på det sterkeste. Men selvfølgelig er ikke sikkert det funker like fort på alle
LINM Skrevet 25. september 2008 #4 Skrevet 25. september 2008 Jeg har gått på det i 5 uker . Har ikke hjulpet meg. Svidd av 2000 kr på dette her.
SannaMor Skrevet 25. september 2008 #5 Skrevet 25. september 2008 Jeg fikk forklart av en akupunktör at modningsakupunktur handler om å gjöre livmoren moden, slik at ikke åpningsfasen av födselen skal bli for lang og vond. At dette gjör at noen også föder litt tidligere enn de ellers ville gjort er noe som visse tror er en bivirkning, men man har ingen belegg for dette. Selv har jeg tenkt å pröve, selvom det jo er litt kjedelig at det koster penger
♥mini♥lille♥knerten Skrevet 25. september 2008 #6 Skrevet 25. september 2008 Det er vitenskapelig bevist (se babyverden.no feks) at det hjelper veldig mange. Men ingen regel uten unntak. Det skal ikke fremskynde fødsel, men MODNE livmormunnen og åpne mormunnen slik at det blir mer tøyelig og forkorte den skjulte latensfasen. Derav en lettere og kortere fødsel. Ikke alle er like mottaklige og jeg anbefaler å få en jordmor til å gjøre det slik at du kan be henne sjekke om det virker på deg. Du skal ikke sette disse nålene før du er 37+2, altså 3 uker før termin da det kan føre til rask modning. Og da bør man være innenfor det som er normalt og ikke prematurt. Sjekk referanser på akupunktøren og velg en som er ekspert på fødsel - helst jordmor!
mama73 m/tre søte små Skrevet 25. september 2008 #7 Skrevet 25. september 2008 Hei hei! Jeg fødte for 8 dager siden og har tatt modningsakupunktur siden uke 35-36 (noen nåler), fullt fra 37. Jeg fødte til termin (1 dag over) og hadde en kort åpningsfase! Dessverre så sto jeg fast på 8 cm grunnet arrvev etter cervix konisering, men hadde det ikke vært for den så hadde jeg født smidig og raskt på termin;-D Jeg har veldig tro på modningsakupunktur i hvert fall, og prøver det helt klart igjen neste gang også!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå