trinebeate Skrevet 25. september 2008 #1 Skrevet 25. september 2008 Vi er en familie på fem og med dagens matpriser synes jeg vi bruker altfor mye av lønna på mat. Vi bruker jo mange tusen hver mnd. Tenkte jeg skulle bli litt flinkere på dette området uten at det går utover sunnheten:) Derfor vil jeg gjerne ha mange tips om billige middager:)
noje Skrevet 25. september 2008 #2 Skrevet 25. september 2008 De selger pakker med pølser med redusert fettinnhold på rema til 10 kr pakken. Er ikke så mange oppi men jeg bruker de til pølsegrateng, eggestand med grønsaker iovn osv. Plenti med pølser til slikt bruk. Elles har vi ofte liggende fisk (som vi har fisket selv), ellers selger de 500 g pakker med seiblokker til 20 kr. Helt greit å bruke til gryter. Mye godt man kan lage da. F eks fisk, løk, hakka tomater og ev grønsker og bønner i en panne, litt timian. Trekkes til fisken er gennomkokt.Kjøtt til søndager trenger kanskje ikke alltid være biff og lammelår, mye godt man kan lage av svinekoteletter og koteletter. Kjøp frosne kjøttvarer, de er billigere. Større pakninger om man har frys. Har funnet ut at mye taco og fajitas ol er dyre måltid. Mye annet man kan lage av kjøttdeig som er mye billigere; eks lasagne. Vi er også snart fem, og har merket de stigende prisene på mat. Går snart en tusenlapp når en handler til helga og ikke har planlagt så godt.
stinky-monkey Skrevet 25. september 2008 #3 Skrevet 25. september 2008 Tagliatelle med carbonarasaus og skinke :-) 1 pose tagliatelle (landlord 17 kr tror jeg) 1 pose carbonara saus (10 kr) 1 boks med bogskinke (max 30 kr) 1 pakke hvitløksbaguetter (first price 10 kr) Middag til 5 for under 70 kr :-) (kan også tilsette litt kokt brokkoli for å gjøres litt sunnere ;-) Seifilet med eggesmør 1 pakke frossen seifilet (20 kr på rema) 1 pakke blomkål/brokkoliblanding (max 20 kr tror jeg, på rema) 2 kokte hardkokte egg, delt i biter, blandet med litt smelta smør 1 pakke korni flatbrød er godt til (3-4 kr tror jeg, på rema :-) Billig, sundt og godt ;-) Middagspølse med potetmos og surkål :-) 2 pakker middagspølse (på rema, rundt 40-50 kr) 2 poser potetmos (10-12 kr) 1 pakke surkål (aner ikke hvor mye det koster, men er billig på rema..he, he ) og evt. litt revet gulrot.. eller tilsette andre grønnsaker :-) Som du sikkert ser, så handler vi mest på rema, og der er det såpass billig, at man kan kjøpe ganske mange middager til 5, for under 100-lappen ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå