Gå til innhold

Krav på 5 minutters pause hver time?


Mille**

Anbefalte innlegg

I følge arbeidsmiljøloven? Hmmm.....visste jeg ikke......Og det blir da i tillegg til den halvtimes pausen man har midt på dagen? Mye pauser i løpet av en dag da. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fant ingenting om disse 5 minuttes pausene i arbeidsmiljøloven, og ser for meg at det hadde vært veldig vanskelig å gjennomføre på min arbeidsplass. Vi må planlegge en del for at alle skal få avviklet en halv time midt på dagen. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 5 minutten er kun lovfestet hos de med med belastende arbeidsrutine. Der hvior det er tyngde og gjenntagelser som ikke er bra for kroppen.

Hmmm, finner ikke helt de rette ordene...

 

Andre vanlige har ikke krav på det. Der er det en halv time hvis en jobber mer enn 5 timer + et kvarter mot slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste jo egentlig dette, men så at det var noen som påstod at alle hadde krav på sånne pauser. Mulig de har veldig belastende arbeidsoppgaver, eller kanskje de røyker? ;o)

 

Hadde ikke kommet igjennom alt i løpet av dagen hvis vi skulle brukt så mye tid på pauser! Er jo ikke som å gå på skole liksom.... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, det er vel egentlig litt det samme som å reise seg opp og lage en god kopp te etter en time og slappe av litt i 5 min. Jeg gjør det støtt og stadig. Det gjør jo alle inkludert sjefene her hvor jeg jobber heldigvis. Hadde blitt små rar om jeg ble tvunget til å sitte pal foran PC'n fra 8-12 uten pause ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, det er vel det samme. Men å si at det er lovpålagt er vel litt drøyt. ;o)

 

Jeg tar meg ikke 5 minutter i timen, har dager hvor jeg ikke får pause i det hele tatt (ikke ofte heldigivs) og det avspaserer jeg ved en annen anledning. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...