Gruffalo Skrevet 25. september 2008 #1 Skrevet 25. september 2008 Hei Jeg bruker ikke dette forumet så mye, men har vært her en del de siste to ukene da jeg har vært hjemme med barna, og litt til og fra de siste 2.5 årene. Istad lurte jeg på noe (sønnen min er kvalm..) og da tenkte jeg jeg skulle benytte meg av DIB og høre andres erfaringer og tips. Men så kjente jeg mens jeg skrev at det nesten var litt skummelt og ubehagelig å stille et spørsmål - og dette er jo helt vilt fordi dette er jo forholdsvis anonymt..! - fordi jeg tenkte at nå får jeg bare masse pepper og kritikk tilbke fordi jeg ymter frempå om å gi han ingefær brus. Allerede mens jeg skrev gikk halve hjernen min i forsvar, men det er jo ikke slik det skl være. Er det bare jeg eller er det en veldig kritisk og streng atmosfære her inne? Med liten toleranse for å gjøre noe utenom det som er definert som "riktig"?? Bare noen tanker er på morgenkvisten, men jeg er interessert i hva slags atmosfære dere føler det er her inne. Har forøvrig spurt om råd og tips før, og fått gode og raske svar.
Koseklompen Skrevet 25. september 2008 #2 Skrevet 25. september 2008 Her inne er det lav tolleranse hvis noen gjør eller mener noe annet enn det som er definert som DIB riktig. Er iallefall det jeg har merket.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 25. september 2008 #3 Skrevet 25. september 2008 Skal det være sånn? Nei, ideellt sett ikke. Men det blir tydeligvis sånn - vært sånn så lenge jeg har vært her. Men man får jo som regel begge type svar, så da gjelder det å "sile" siden man vet selv hva som passer ens egen familie best vanligvis. Ørten ting jeg kunne tatt meg nær av her inne, men det har kanskej begrenset seg til 10, hehe ) Over 4 år. Tror nok de samme tankene kan røre seg i en vennegjeng, bare at der tør man ikek være like frittalende som her inne bak anonymforhenget sitt (selv om man bruker nick).
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 25. september 2008 #4 Skrevet 25. september 2008 Og om ingefærbrus - gi ham det; det er jo ikke hver dag? ;o)
Slalotte Skrevet 25. september 2008 #5 Skrevet 25. september 2008 Noen innlegg som jeg blir satt ut av.. Ikke hovedinnlegg.. men folk som svarer.. Har fått for meg noen nick jeg er veldig obs på.. hehe.. Men man må tenke seg litt om før man skriver her.. Selv om man er anonym så vil man ikke bli kjefta ned uansett? Synd det er sånn, men men..
Loyloy Skrevet 25. september 2008 #6 Skrevet 25. september 2008 Du har helt rett og nei sånn burde det ikke være... Du skulle sett reaksjonene da jeg vurderte å kalle lilletulla Hampus om det hadde vært en gutt... Men tro meg... Hampus hadde det blitt uansett Flott svensk navn! Men forsøk å lese med "kritik-vask-briller" så kan man hvertfall bruke de svarene som ikke er nedlatende og selvforherligende til noe... Også forsøk å tenke at de er så "tøffe i trynet" herinne fordi de ikke tør irl...
Beth84g Skrevet 25. september 2008 #8 Skrevet 25. september 2008 Gruffalo ja... vet du jeg tenkte nettopp på den boka!!! Jeg bare DIGGER gruffalo historien! Kan den utenat nå. Og så har det kommet en til om ungen til gruffalo... anbefales!!!
Anne-B. Skrevet 25. september 2008 #9 Skrevet 25. september 2008 Tja, jeg vil tro at det er sunne sosiale mekanismer som slår inn hos mange her, selv kan jeg for eksempel begynne på et svar til et innlegg, men halvveis ser jeg at det kan være unødvendig krasst. Så da dropper jeg det eller så omformulerer jeg det. At det er litt strengt her, har du rett i, men er det ikke det ellers og? Forteller du alt til alle? Jeg modererer meg i alle fall i henhold til hvem det er jeg snakker med, og det tror jeg ikke at jeg er alene om. Sunn fornuft kan være så mangt.
Gruffalo Skrevet 25. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 25. september 2008 Ja de bøkene er fantastiske!! Så kul tekst, fortelling og fantastiske bilder. Jeg digger uttrykket i ansiktet til slangen da han møter Gruffalo - holdt på å le meg ihjel. Og så vanvittig kult med oppfølgeren!
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 25. september 2008 #11 Skrevet 25. september 2008 Vet du, sånn kjente jeg det også i begynnelsen, når jeg skulle skrive her. Litt sånn ekkelt og skummelt, og ikke sikker på om jeg skulle poste. Men så gikk det seg til, og i dag flirer jeg mest av de negative sytkjærringene som mener alt andre gjør er feil. Hva vet vel de om meg og mitt liv? Nå bruker ikke jeg dib for stort annet enn underholdning (noen vettuge svar får man om man lurer da), men selv om man går opp i det med liv og lyst må man lære seg å sile, og tilpasse det man skriver litt. Et tips for å få best mulige svar og ikke så mange sure kommenterer og dritt slengt er å skrive mest mulig info i innlegget du poster, det meste som kommer her av dritt kommer av for lite info fra den som spør. :-p
moota m storebror&lillebror Skrevet 25. september 2008 #12 Skrevet 25. september 2008 Gruffalo: Jeg vil anbefale deg å ta en titt på barnetmitt.com i stedenfor hvis du synes det er litt ubehagelig stemning her. Der inne er vi en gjeng som er veldig positive og får skryt av "nye" om hvor koselig stemning det er der inne =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå