Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #1 Skrevet 25. september 2008 Noen her som har sagt til jordmor/lege de ikke røyker? men likevell tar seg to i døgnet..? Jeg har veldig dårlig samvittighed, har sagt til legen min å jordmor at jeg ikke røyker. Men klarer ikke slutte, har ca 2 til 3 røyker i døgnet!! vil klare å slutte..
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #2 Skrevet 25. september 2008 Nå er jo ikke dette et problem for jordmor da, men for deg selv og ikke minste barnet... Voks opp!
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 25. september 2008 #3 Skrevet 25. september 2008 Tror nok jordmor klarer å lukte at du lyver. Røykere lukter veldig mye selvom de ikke merker det selv. Hun kommer ikke til å putte deg i fengsel for det akkuratt, men det kan hende at det kan lønne seg å si det slik at hun vil oppdage eventuelle risikoer tidligere dersom det skal hende noe.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #4 Skrevet 25. september 2008 Jeg klaret ikke aa slutte tvert med roeyken naar jeg ble gravid, men kuttet ned drstisk for saa aa slutte fullstendig. jeg var helt aapen med det til baade jordmor og lege, og de hjalp meg med oppmuntring. dette hjalp iallefall meg veldig! jeg vred meg i stolen naar jeg sa det, for det er jo ikke akkurat noe man er stolt av, men istedet for en skjennepreken fikk jeg en positiv tilbakemelding paa hvor 'flink' jeg hadde vaert til aa kutte ned saa mye jeg hadde gjort, og det siste pushet for aa slutte fullstendig. prat med jordmor om det, saa faar du ogsaa hjelp, det er veldig viktig:)
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #5 Skrevet 25. september 2008 Jeg hadde sagt det til jm/lege.. Dem blit jo ikke sint for det, men det kan være greit att dem vet det.. Du klare og slutte hvis du virkelig vil:) Det går på vilje.. Jeg røyket MASSE før jeg ble gravid, men den dagen testen ble positiv sluttet jeg med røyken tvert.. Så dette klarer du---
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #6 Skrevet 25. september 2008 Samme her! Jordmor eller lege formante ikke på langt nær så mye som her inne i hvert fall ;-). Bare si det du.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #7 Skrevet 25. september 2008 Det er viktig at jordmor/lege får vite at du røyker litt - for det har innvirkning på barnet og morkaka. Morkaka har bl.a. lettere for å få innfarkter når du røyker, og det er ikke sikkert de vil tenke på slikt hvis de tror at du ikke røyker. Er du redd for å få kjeft, så bør du heller begynne å tenke på hva som er viktigst for deg;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå