Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #1 Skrevet 25. september 2008 Samboern min har fått endel bøter i sitt liv, og noen av de etter vi ble sammen også. Senest på mandag fikk han en bot på 7000,- Vi har felles økonomi, alt går inn på samme konto, har aldri vært snakk om dine penger og mine penger. Men når det gjelder denne boten, eller bøtene om jeg skal si det slik. Jeg synes det er utrolig urettferdig at hans lov overtredelser og hans bøter skal gå utover vår felles/min økonomi. For det er jo det det gjør. Noen forslag hvordan få dette til kun å gå utover han? Eller synspunkter på dette?
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #2 Skrevet 25. september 2008 Kommer an på om dere har litt å rutte med eller ei. Samboeren min drev å brukte pengene sine uten å samrå seg med meg, slik at han ikke hadde nok igjen til sin del av kaka. Når vi hadde litt bedre rå så gikk jeg ut å brukte tilsvarende, og gjorde det helt tydelig at han ikke fikk bry seg med hva jeg brukte mine penger på. Så for 7000,- hadde det blitt nye skinnstøvletter og en ny kåpe, og gjerne en tur på en konsert uten at han fikk være med. Senere fikk vi dårlig råd, av forskjellige grunner, og jeg sluttet med dette, han derimot sløste på videre. Og jeg gikk på sparebluss for å greie hverdagen. Så da funka det ikke så mye. Vi gikk til psykolog og veiledning for alt mulig med vårt forhold, og fikk tilslutt orden på sakene, og det skjer ikke ås lenge. Men saken er at om dere merker at bøtene virkelig svir, så er det ikke så mye du kan presse med. Om han da selvsagt ikke greier å være fornuftig å se at du faktisk ikke er mer intressert i å betale på hans bøker. Ville jo prøvet å prate først.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #3 Skrevet 25. september 2008 Er litt samme greia her.. Mannen min har masse gammel gjeld som han betaler på gjennom Lindorff of diverse.. Det påvirker så klart oss begge - hadde det ikke vært for den gjelda hadde vi hatt god råd til en bil til... Men det vi gjør er at når han får ekstra lønn, overtid - bonus - halv skatt i desember, så ser han ikke noe til de ekstra pengene.. De går rett inn på vår felles konto, og brukes til å betale litt ekstra på gjeld, eller en liten miniferie.. Han får ingen "goder" av dem. Men det funker jo ikke å si at han må betale alt det alene, like lite som å si at jeg bare kjøper mat til meg.. Det går bare ikke når man bor sammen og skal prøve å ha en hyggelig tone i ekteskapet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå