Popelko Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 tenkte egentlig bare å lage en sjokoladekake i langpanne jeg, fryse ned i deler.....trenger vel ikke å ha masse kaker? hehe
lin76 Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 Ingenting, for me har så liten fryseboks at eg heller vil ha brød, frysefisk og frosen kjøttdeig i han ;o) I mi slekt er tradisjonen dessutan at dei som kjem på besøk, har med seg noko - det er aldri forventa at den nybakte mora (eller faren!) skal varte opp gjestane. Dei som kjem utan mat, får te eller kaffi og kanskje ein pakke kjøpekjeks eller noko slikt frå skapet - og må fint vera nøgde med det. Dei kjem jo først og fremst for å sjå babyen også, ikkje for å eta... Dèt sagt, så ville eg baka kanel-i-svingane (alias skillingsboller) om eg skulle baka noko... )
Fire småtroll Skrevet 25. september 2008 #3 Skrevet 25. september 2008 Overhodet ingenting ;-) De fleste som kommer på barselbesøk har faktisk med seg noe, om ikke annet ihvertfall en pakke kjeks eller noe. Jeg har selvfølgelig kaffe i hus, og på lur har jeg alltids noen kjeks eller litt is, men folk forventer ikke å komme til strøkent hus og nybakte kaker når de går på barselbesøk...
2 gutter og 1 jente Skrevet 25. september 2008 #4 Skrevet 25. september 2008 mamma har bakt ei eplekake som ligger i frysern, og jeg har bakt noen kanelboller. så har vi da noe å by på. jeg er egentlig ei elendig vertinne i utgangspunktet, så dette er egentlig veldig ulikt meg.
♥sjiga♥ Skrevet 25. september 2008 #5 Skrevet 25. september 2008 hos oss er tredisjonen at den som har født har kaffe te tilgjengelig og at besøket tar med noe å bite i. mor og barn i barsel skal få slappe av og kose seg nyte tiden får til å bli kjent. og skal derfor ikke ha noe ekstra bry. syntes dette er veldig greit jegda. men har altid litt småkaker og kjeks i skapet i tilfelle det kommer noen uten noe. da altså noe jeg har kjøpt på butikken.
ChellBell - har født! Skrevet 25. september 2008 #6 Skrevet 25. september 2008 Jeg har bakt: Skoleboller Sjokoladeboller Kanelboller Sjokoladekake Krydderkake Skal også bake Canucci, Ostehorn og eplekake. (les mellom linjene: JEG KJEDER MEG!!)
Fjerdemann på vei Skrevet 25. september 2008 #7 Skrevet 25. september 2008 Det er ingen som forventer noe på barselbesøk. Dersom de forventer noe, skal de ha det med seg selv. Her er det vanlig at de som kommer på besøk, selv har med seg kake eller lignende. Men det kan nok være jeg baker litt muffins og slenger i frysen når den tid kommer, for det går jo fort å tine. Men da er det i så fall bare fordi jeg kjeder meg. Med førstemann bakte jeg muffins og sjokoladekake for å ha i tilfelle, men de ble aldri brukt.
Gjest Skrevet 25. september 2008 #8 Skrevet 25. september 2008 Ingenting. De får seg en kopp kaffe, vil de ha noe mer enn det får de ta med selv, for jeg har viktigere ting å tenke på ;-)
Gjest Skrevet 25. september 2008 #9 Skrevet 25. september 2008 Jeg har alltid litt forskjellig i fryseren, men jeg er enig i det de andre skriver her. Det er ikke nødvendig med noe egentlig. Kaffi, te, brus, oppskjært frukt, kjeks og is holder i lange baner
oro1 Skrevet 25. september 2008 #10 Skrevet 25. september 2008 Toro brownie! enkelt og greit! Eller bare kjøp inn noe kjeks. Eller be de som kommer om å ha med noe.
isi* med liten januar spire!! Skrevet 25. september 2008 #11 Skrevet 25. september 2008 Hehehe må le av deg CheBell. Skjønner godt det kan balle på seg i vente tiden. Tipper du får mange imponerte gjester. Jeg får januarbaby så vi får se hvor rastløs jeg blir etter julestyret, men hadde nok ikke tenkt å starte konditori til de som kommer på besøk. Da får de ta med selv. Synes selv også at kvelds er best med litt brødmat, å ikke så mye kaker og søtgreier. Siden de fleste vel kommer på kvelden etter jobb. Så blir sikkert kaffe, te å feks noen chiabatta liggende. Så bor vi 2 min fra en nærbutikk så er bare ¨å løpe bort å kjøpe noe pålegg. Hehe leeeenge til enda da. Utrolig hva man blir sittende å tenke på når en er sykemeldt og skal holde seg i ro =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå