Gå til innhold

Vintersko til små føtter....hva anbefaler du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er 1 år og har frem til nå brukt str 19....ponny sko som når rett over ankelen (disse får han ullsokker inni)....men han må jo ha noe nå i vinter....for uten de har han bare vanlig gummistøvler....

Hva skal jeg satse på...gore-tex? Bør vi ha cherox også? (vet ikke helt hvordan det skrives)

Finnes det andre gode alternativer....?

Billig eller dyrt?

Abbonerer på F&B men har ikke fått noe nå....

Fikk anbefalt n-tex fra obs fordi de var lette....men de ar jo kke foret...noen som har erfaring med de? Går under friends merke...

Og til slutt...størrelse.....syns det er så vansklig...tips/råd

Så forresten at Tuppervare hadde kommet med ett fotmål får barn...noen som har det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har brukt Ecco i mildt og vått vestlandsvær og vært kjempefornøyd med det - men vi har også et eldre barn som er ute halve/store deler av dagen i bhg. Første året hennes (altså mellom 1 og 2 år) hadde vi Skofustex sko til henne og de funket fint til vårt bruk (hun var da hos dagmamma og ikke ute så veldig lenge av gangen). Hadde støvler i tillegg, og det har vi nå også - aldri brukt cherrox. Støvler er fint med et par lag ull inni til de aller våteste dagene (selv om gode goretex sko holder like tett). Av rimeligere merke er det vel noen her inne som kjøpte Friends fra obs, men usikker på hva type det var.

Skrevet

Vi har brukt Ecco i mildt og vått vestlandsvær og vært kjempefornøyd med det - men vi har også et eldre barn som er ute halve/store deler av dagen i bhg. Første året hennes (altså mellom 1 og 2 år) hadde vi Skofustex sko til henne og de funket fint til vårt bruk (hun var da hos dagmamma og ikke ute så veldig lenge av gangen). Hadde støvler i tillegg, og det har vi nå også - aldri brukt cherrox. Støvler er fint med et par lag ull inni til de aller våteste dagene (selv om gode goretex sko holder like tett). Av rimeligere merke er det vel noen her inne som kjøpte Friends fra obs, men usikker på hva type det var.

Skrevet

Tusen takk for tips...Ecco er veldig bra sko....er det flere som hat tips!

Skrevet

Viking sine goretex-sko er lette i vekt, lette å ta på pga stor åpning, varme og vanntette. Og brede nok til at det er plass til tykke sokker oppi.

Skrevet

Vi har hatt cherrox og en riktig varm støvel til liten. I fjor prøvde vi Kamik som vi kjøpte gjennom taylor shoes. Syntes de var suupre. Så vi går enten for de i år igjen , eller så kaskje i prøver ut Sorel som er veldig like kamik.

Skrevet

Vi har kjøpt noen som heter SUPERFIT. De er knallgode! Hadde dem ifjor også! :-)

De er lette på foten, varme og tåler vann.

Anbefales..

Gjest Nydelige Christina+HØYGRAVID!
Skrevet

Vi hadde viking goretex i fjor..fornøyd med dem:)

I år skal prøve coop friends sine...

Skrevet

Vi har brukt Ecco støvletter. De holder ungene varme på beina selv om det er vått ute. Er ikke så mye snø her på sør vestlandet. Cherox sko til så små hadde ikke jeg kjøpt. De er ofte litt "klumpne", da hadde jeg brukt støvler med ullsokker. Min jente fikk sine første cherox når hun var 3 år. Vi bruker dem som vanlige støvler.

Skrevet

J,a er enig i at gore tex kan bli klumpete, men det er det som er så bra med de superfit sine. de er ikke det.. De er veldig lette på foten. Nå så jeg på siden deres at der var maaaaange ulike sko å velge mellom.

Vi hadde de minste. De som går fra str 19-25.

Koster jo noen kroner da.. vet ikke hva andre er interessert i å legge i vintersko. Koster ca 500-600 kr.. Men det er verdt det!! :-)

Skrevet

Nå har jeg kjøpt disse fra USA Kamik Tickle Mini Kids .... betalte 169,- + port......

Bør de ha 2 par vintersko?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...