☆Gudlo☆ Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Lurer på erfaringer etter å tatt ut kobberspiralen... - Kom mensen til samme tid etter den ble tatt ut? - Var det vondt å ta den ut? - Hvor fort ble dere gravid etter å ha tatt den ut?
***Juanita*** Skrevet 25. september 2008 #2 Skrevet 25. september 2008 Ja, jeg hadde kobberspiral i årene før jeg fikk sønnen min. Synes det gjorde forferdelig vondt å få den satt inn og det tok flere mnd før kroppen ble vant med å ha den der. Likevel var jeg veldig fornøyd med spiralen. Jeg husker ikke om mensen kom til samme tid etter at den ble tatt ut. Men tror ikke jeg måtte vente så veldig lenge. Det gjorde overhodet ikke vondt å ta den ut. Fort gjort var det og. Tror jeg ble gravid etter et par-tre måneder. Da mistet jeg, men det har nok ikke noe med spiralen å gjøre!
Minnie_Moon Skrevet 25. september 2008 #3 Skrevet 25. september 2008 Min mens var litt ustabil før jeg tok den ut (mulig grunnet amming!?!), første syklus kom mensen noen dager for "sent", mens neste syklus var den 27. Har satt ikm på 28 dager denne gangen, så får se om/når den kommer... var ikke vondt verken innsetting eller uttaking. er ikke gravid ennå, er i 3 pp.
Barbarella og froskebarna Skrevet 26. september 2008 #4 Skrevet 26. september 2008 Samme her, det var overhodet ikke vondt å ta den ut. Jeg også syntes det var vondt å sette den inn, men det å ta den ut var helt ok. Mensen kom til normal tid, det er jo ikke noen hormoner i kobberspiral, så det er ingen grunn til at syklusen skal bli annerledes. Jeg ble gravid ved første pp etter å ha tatt den ut (tok den ut like før mensen slik at systemet kunne 'skylles ut' før vi prøvde). Det svangerskapet resulterte i SA, men det hadde nok ingenting med spiralen å gjøre. Legen sa at alt ville bli normalt med en gang. Det eneste som evt kan gå galt er nok at man lettere kan få svangerskap utenfor livmoren når man har spiralen i, og muligens også rett etter, så jeg råder deg til å vente noen uker i hvert fall. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå