Gå til innhold

Går dette an? Kan noen se IP adressen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det går ann å se ip adressen, når folk her inne slang veldig alvorlige komentarer om meg sjekket vi det opp. å da viste det seg at veldig mye var fra en person:) som garantert ikke likte meg noe særlig, og da lot vi det ligge:) så sånn sett er det ikke bare bare å være brå kjekk selvom du er anonym!

Skrevet

Det er jo ingen sak å fornye IP-adressen på et blunk! En annen ting er at vitsen med et anonymforum er å få være anonym dersom man ønsker det.

Skrevet

Hvordan får en ny IP adresse da? Og hvem kan se på IP adressene, kan jeg finne frem din IP ?

Skrevet

Du finner ikke ut av folks IP-adr sånn uten videre. Hun som skrev om dette opprinnelig satt på jobb (jobber innen IT).

Ang ny adr: med trådløst nettverk er det nok med et tastetrykk: nede på verktøylinjen, høyreklikk på maskin-ikonet og velg "reparer" (dette gjør man ved trøbbel med netttilkoblingen hjemme). Men nå er egentlig ikke dette med adressen hovedpoenget mitt.

Poenget mitt er at jeg hadde funnet meg en ny hobby dersom jeg var hun som opprinnelig skrev og ville ta opp med moderator at hun fant disse IP-adressene (og bruke det mot folk): jeg ville neppe forventet meg blomster av moderator for å ha som hobby å prøve å finne ut ting om folk mot deres viten og vilje her på forumet... (anonymforumet eller andre forum - poenget er det samme).

Her er nemlig et vesentlig prinsipp ute og går: Er det anonymforum, så er det det. Og å få operere med nick er heller ingen invitasjon til å grave etter personopplysninger om folk bak deres rygg. Da har man ikke forstått hva formålet med noen av foraene her inne er.

PS: måtte de som tror at jeg nå mener at uhemmet drittkasting er ok, lese poenget mitt én gang til...

Skrevet

Om du reparerer nettverkstilkoblingen til din trådløsrouter så gjør ikke det at den eksterne ip-adressen endrer seg. Det er kun ip-adressen på ditt interne nettverk du fornyer da og den er helt uinteressant i dette tilfellet. Din eksterne adresse er den som registreres på forum som dette og den endrer seg ikke ved å reparere nettverkstilkoblingen på den måten. Så uansett hvor mange ganger du reparerer vil du ha samme adresse som er synlig for resten av verden.

Skrevet

Du har et poeng der!

Med for øvrig er ikke dette det viktige ved denne saken, mener jeg.

Her handler det om en som prøver å skaffe seg informasjon om brukerne av forumet bak deres rygg. Dette er hvertfall det inntykk man sitter igjen med etter å ha lest det hun skrev.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...