smokke Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Hei. Jeg kan begynne med at jeg er i uke 31 i morgen. Jeg har vært ute og gått en lang tur nå..å når jeg kom inn døra, skulle henge fra meg nøkkelen så kjente jeg at NÅ MÅ JEG TISSE..MED EN GANG. Hadde ikke kjent tendenser til det i det hele tatt mens jeg låste opp døren. Jeg tok 1 skritt å da silte det nedover beinet mitt. Ikke den store mengden, men nok til at jeg måtte skifte truse og bukse. Jeg fikk til og klipe igjen littegrann..så jeg fikk ut en liten skvett på do. Grunnen til at jeg skriver her da, er at samboeren min fikk fulstendig panikk og sa at kanskje det var litt av vannet som var gått. Det luktet ingenting, og var helt blankt. Hva tror dere? Jeg har ingen smerter..slimproppen har ikke gått. Er det normalt at man plutselig kjenner at man må tisse..og 1 sek etterpå kommer det bare??
Madamina Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 Du klarer ikke knipe igjen for fostervann som ved urin. Når vannet går kjennes det ikke som man tisser på seg. Eller kanskje du har mistet helt kontrollen på blæra. Ring heller føden.
gerd Skrevet 24. september 2008 #3 Skrevet 24. september 2008 Om du mener at det kjennes ut som om du tissa gjorde du sikkert det da? Det er ikke helt unormalt at man tisser litt på seg som gravid heller..
fisk-76 med fjerdemann i magen Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 Du MÅ ringe til jordmor. Må få sjekket dette! Du bør vel legge deg ned også visst det er vatnet som har gått.
Herkules Skrevet 24. september 2008 #5 Skrevet 24. september 2008 Ta det med ro og ikke skrem vettet av folk da! For det første: Du klarer ikke å knipe forstervann For det andre om det gir seg så er det sikkert urin For det tredje du må ikke legge deg ned. Det er flere og flere som sier de har gått bortifra at man må legge seg ned desuten så skal det litt mer til enn en liten lekkarse før du skulle skape noe fare. for det fjerde så måtte du jo plutselig tisse og det er vel når det kommer brått at man ikke er forberedt og urinlekkarse kan skje En siste ting det er SVÆRT skjeldent det er fostervannlekkasje, man merker det på jm på føden at de skjeldent stresser med sånne henvendelser for de er overbevist om at det ikke er fostervann De sjekker deg derimot om du er bekymret, jeg vil ikke føyse av det og heller ikke fraråde deg å ta en telefon, men jeg ville bare roe det hele litt ned.....
smokke Skrevet 24. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 24. september 2008 TUSEN TAKK FOR ALLE SVAR:) Jeg har snakket med føden og de sa at jeg skulle følge med litt over natten. Hvis det kom mer, så måtte jeg ringe igjen..men som jeg sa..jeg er førstegangsfødende og hvordan skal jeg vite om det er urin eller fostervann?! Da fikk jeg som svar at det var vanskelig og svare på..men så lenge jeg ikke hadde noe vondt så var det nok ikke noe som var farlig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå