Gå til innhold

Har barna noen faste oppgaver i huset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Storesøster (og ikke minst lillebror) er litt liten enda, men noen av dere har jo større barn, og det var mer slik jeg lurte =)

Men storesøster må rydde noen leker i stua før hun legger seg hvis hun vil ha lesing eller synging. Noen ganger vil hun, andre ganger vil hun ikke ha lesing sier hun.

Og spesielt de dagene hun skal dusje, lager jeg avtale med henne om at hun må oppføre seg og ikke skape seg hvis hun vil ha lesing.

Rett og slett fordi det lønner seg, da er hun klar over det i alle fall hvis hun skulle skape seg. Det blir bare mer skaping hvis hun plutselig får den i fleisen, at nei jeg gidder ikke lese når du er slik..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldstemann må rydde rommet sitt. Han klarer ikke det uten at det blir både mye mas fra vår side, og mye protestering/klaging/grining fra hans side.

Han vil gjerne ha ukepenger, og jeg frister med det hvis han rydder. Han spør gjerne hva han kan hjelpe til med i huset for at han skal få ukepenger, men je gsynes rommet er det viktigste, så får han heller få mer penger om han gjør andre ting i tillegg til å rydde rommet.

Skrevet

jenta på 7 år, henger opp klær etter vask, også rydder romet sitt 1 gang i uka, pluss sette kopper og kar etter seg selv inn i oppvaskmaskinen....:)

Gutten på 5,5 år må vaske lofttrappa 1 gang i uka, pluss det samme som søsteren(ikke heng opp klær da)

Funker fint.... selv om det hender jeg må vaske over trappa selv etter at han har lagt seg....hehe:)

Skrevet

Her er det litt faste oppgaver. De må være med å hjelpe til når vi rydder og vasker. Men er forskjellig hvor mye de gjør fra gang til gang. Så må de rydde av etter seg selv på bordet. Henge opp klærne som de bruker. Rydde sine egne ting og leker (trenger ofte litt hjelp til dette)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...