Gjest Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Jeg hadde inntrykk av at mange velgte voksi, fordi den er blitt skrevet så mye om her inne... Var inne på Barnas hus og skulle bestille den, men det var jo bare et komers... Fikk beskjed om at de solgte ikke så mye av den, så det kunne ta flere uker før de fikk inn om de bestilte... Ikke kunne hun si ca hvor mange uker engang.. Dårlig service! Så, det jeg lurer på, er det virkelig så få som velger voksi? Er den ikke så bra alikevel da? Ble litt skeptisk når ho sa at de nesten ikke solgte av den...Dere som ikke har voksi, hva velger dere? Og dere som velger voksi, hvilken modell velger dere? Clasic, aktiv, eller urban? Vil gjerne ha synspunkter, både for og mot :-)
Gjest Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 Voksi har jeg sett på som litt innviklet. Ihvertfall den gamle typen, alt for mye snorer og greier ser det ut som Men sikker bare jeg som er litt treg i oppfattelsen, hehe Men den nye voksi urban ser jo kjempefin ut! Dårlig service du fikk på Barnas Hus, gå en annen plass å se om du får hjelp til å få svar på spørsmålene dine. Jeg har valgt en pose som heter Artlander Maxiflex, syns den ser kjempegod ut http://www.lilleprinsen.no/product/453936/_Artl%E4nder_MAXIFLEX_-_g%E5sedun%2C_lammeskinn%2C_fleksibel%21.html Ellers ser jeg jo mange som velger odenwalder-poser.
Gjest Skrevet 24. september 2008 #3 Skrevet 24. september 2008 jeg hadde voksi sist og likte den kjempegodt. så denne gangen holder jeg på å sy en voksipose, for jeg synes 2400 kr var kriminelt mye for en pose til å ha i vogna. dessuten er det jo stas å ha laget noe selv. den andre var bare lånt
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 25. september 2008 #4 Skrevet 25. september 2008 sist haddejeg en real lammeskinnspose, fordi her er grådi kaldt vinterstid, og jeg fikk oktoberbarn.... hadde emmaljunga edge vogna da, med stoooor og god bag! denne gangen får jeg februarbarn, og har dessuten en mye mindre bag; måtte ha søskenvogn, valgte tfk, og bagen er lang, men veeldig smal....tenkte på enten de nye voksiposene -syns forøvrig den orange er veldig fin- eller bare en hvilken-som-helst-relativt-liten-dunpose som går neddi bagen..... merker, har jeg ikke tenkt så mye på egentlig..... tenkte at den kunne koste under 2000,- og være varm og god!! )
Fire småtroll Skrevet 25. september 2008 #5 Skrevet 25. september 2008 Jeg har den dunposen de har på Barnas hus, er det Odenwalder eller noe sånt den heter. Jeg kjøpte den til andremann for snart 5 år siden og skal nå bruke den til tredje barnet. Er kjempefornøyd, den er nett og fin, skikkelig varm (nesten litt for varm her på sørlandet av og til), kjempeenkel å vaske, bare tørker den i tørketrommelen. Min er akkurat like fin, kan fremdeles ikke se at den er brukt nesten..
Mrs. Bouquet Skrevet 25. september 2008 #6 Skrevet 25. september 2008 Til hun på 1.5 år kjøpte jeg en teutonia lammeskinnspose til ha i den ene vogna (sovevogn på terassen) og en odenwälder lammy xl til å ha i den vanlige vogna. Var godt fornøyd med begge to, men skulle jeg bare hatt en av dem hadde jeg uten tvil valgt odenwälderposen fordi den er mye mer håndterlig, kan vaskes så ofte en vil i maskin/tørketromles, passer i alle vognbager og kan snøres mer sammen ved hodet. Men både lammeskinnsposen og odenwälder lammy xl er nesten for korte til jenta mi nå, så nå har jeg kjøpt en easykid dunpose ftil henne ordi den har et forlengerlegg så den passer lenge. Hadde jeg hatt behov for vognpose til babyen hadde jeg nok kjøpt sistnevnte, den er mest praktisk i lengden og dessuten billigst http://www.lilleprinsen.no/product/453941/_EasyKID_dunpose.html Voksipose var en veldig fin ting en gang når det bare fantes lammeskinpose som alternativ. Selv har jeg erfaring med den gamle modellen som trillepike, men nå når det er kommet så mange gode dunposer som er lette og vaske og er mer føylige i vognbagene syns jeg ikke den er så flott alikevel.
Gjest Skrevet 25. september 2008 #7 Skrevet 25. september 2008 Jeg har akkurat kjøpt voksi urban til jenta vår på 1,5. Egentlig fordi de ikke hadde lange nok poser i andre merker der jeg handlet. Men synes det virker som et godt kjøp, og den kan brukes leeenge med forlengerdelen.
Gjest Skrevet 25. september 2008 #8 Skrevet 25. september 2008 Jeg har faktisk tenkt å ha en lammeskinnspose jeg og min bror brukte da vi var små. Brun fløyel utenpå, hehe. Den er helt fin enda, og tror nok den skal være grei nok for de månedene den trengs. Så slipper jeg jo faktisk å kjøpe lammeskinn i tillegg! Har ganske lyst på Odenwälder-posen, men de er så dyre syns jeg. Så om vi kan spare nesten 2000 på å bruke vår gamle, gjør vi det Selvom det er brun fløyel rundt, kan jeg jo evt. bare dekke det til med et fint rosa teppe ellerno Gleder meg sånn til å se vogna (TFK joggster twist) og lammeskinnsposen sammen!
isi* med liten januar spire!! Skrevet 25. september 2008 #9 Skrevet 25. september 2008 Vi har å arvet den lammeskinnsposen som meg og mine søsken brukte. Også lysebrun fløyel på. Hehe syns den er fin. Vi har også fått en voksi pose. Hva modellen heter vet jeg ikke, men den er svart. Vi har bestillt Emmaljunga Edge vognen, så jeg kjøper lammeskinn som han kan ha oppi uansett. Ser så deilig ut når det ligger på madrassen, og må jo ha det til våren uansett =) Vi er førstegangs da. Så får se hvor fornøyd vi er, men gleder oss!!!
Nummer tre <3 Skrevet 25. september 2008 #10 Skrevet 25. september 2008 tipper jeg kommer til å velge enten odenwalder lammy eller 7 am Enfant. Har ikke bestemt meg enda..
Gjest Skrevet 25. september 2008 #11 Skrevet 25. september 2008 Vi har Odenwälder babynest. Har hørt så mye negativt om voksi (både fra venner og butikkansatte) at jeg ikke gadd gi den et forsøk engang. Er kjempefornøyd med Odenw., og kommer til å kjøpe en til lillebror også.
♥ en, to og... tre?♥ Skrevet 25. september 2008 #12 Skrevet 25. september 2008 Vi brukte lammeskinnspose i fjor vinter og knøttet elsket å ligge i den! Nå som han går i barnehage har vi kjøpt en voksipose (sånn med snorer) på finn.no som han kan ha der. Skinnposen passer fortsatt godt i sportsvogna.
Gjest Skrevet 25. september 2008 #13 Skrevet 25. september 2008 jeg har hentet frem lammeskinnsposen jeg selv hadde som barn. Den er kjempeenkel, varm myk og ordentlig fint! Synes posene d selger nå er for store og innviklet.. ser litt ut som vanlige soveposer bare for babyer. Og hvem liker vel å ligge i sovepose?
Gjest Skrevet 25. september 2008 #14 Skrevet 25. september 2008 Så deilig å høre at jeg faktisk ikke er den eneste som vil bruke en nærmere 30 år gammel lammeskinnspose til lillegullet vårt Hadde jeg hatt masse penger, skulle jeg gjerne kjøpt en ny og fancy en, men kan jeg spare nesten 2000 kr på å bruke gammelt, gjør jeg det;) så lenge ungen holder seg varm og god, er jeg fornøyd:)
2 søte små gutter Skrevet 25. september 2008 #15 Skrevet 25. september 2008 Jeg har kjøpt ticket 2 heaven - vognpose denne gangen - en pose de hvertfall på reflex sa de solgte veldig mye av og som jeg kjenner flere som har hatt og vært fornøyd med. Til førstemann hadde vi voksipose, syntes det var noe styr med alle knyttingene, og dessuten ble den for varm da jeg er av den bedagelige typen som ikke går lange turer i snø og sludd og 15 kuldegrader....
Gjest Skrevet 25. september 2008 #16 Skrevet 25. september 2008 Off, nå blir jeg virkelig i tvil... Siden nesten ingen skal ha voksi... Ikke lett dette her! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå