KristineMed2Sønner<3 Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Gikk plutselig ett lys opp for meg at oy, pottetrening er kanskje smart og begynne med? Haha.. Gutten vår ble 1 år igår. Er det nå man pleier å begynne eller...? Å hvordan starter man? Litt flaut dette her...Har bare blitt helt borte for meg:-)
Honningmelon Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 Jeg personlig syns at 1 år er alt for tidlig å begynne med pottetrening. Jeg mener det ikke er noe vits før barnet begynner å vise interesse selv. Jenta mi blir 2 år i november, og hun har begynt å vise interesse for å tisse på do nå. Sier hun vil tisse på do, og da får hun sitte der når hun har lyst.
kokosyklus Skrevet 24. september 2008 #3 Skrevet 24. september 2008 Tja, jeg startet da snuppa var 7 mnd. Setter henne rett på doskåla når jeg vet at hunmå bæsje. det vet jeg fori hun omtrent bæsjer til samme tid hver dag. Hvis man følger med litt lærer man seg visse uttrykk babyen gir før de skal på do. Jeg er blitt anbefalt å la potta være fordi man da må venne barnet til toalettet senere. Husker også selv episoder hvor jeg ble bedt om å bæsje på potta. Kunne ikke fortså hvorfor jeg måtte bæsje der mens de voksa fikk bæsje på do:) (Ikke at min 8 mnd gamle baby tenker det...) Nå bæsje snuppa for det meste på toalettet. Om det går i bleia får hun selvfølgelig ikke straff (må skrive det fordi dibpolitiet sikkert mener at jeg straffer barnet mitt hvis hun er så frekk å bæsje i bleia). Vi synger og koser mens hun sitter der:) Du kan jo bare prøve deg frem med ettåringen din. Kjøp en liten doring, jeg vil tro at mange barn liker do bedre enn potta. Jeg tar sikkert feil, men glemmer aldri mitt eget møte med potta:)
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 24. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. september 2008 Tusen takk for svar! Hører folk gjør så forskjellig når det gjelder pottetrening så ble plutselig i tvil om jeg var sent ute her:-) hehe. Men da er det kanskje ikke noe å stresse med enda.. Han bæsjer veldig ofte og uregelmessig enda, samtidig som han viser lite utrykk for når han må bæsje.. Når man ser at noe er på gang er det allerede for sent. Hehe:-) Så da får vi kanskje drøye litt, men løpe med han på do hvis vi en eller annen gang ser noen tegn før det er for sent:-) Høhø. spennende tider!
Raych Skrevet 24. september 2008 #5 Skrevet 24. september 2008 Vi startet med dotrening da lillesnuppa var 1 år. Da ville hun opp dit selv, og vi satte på doringen vi hadde fra før. Vi ønsker å starte rett på do i stedet for potta. Mest på grunn av at jenta ser jo at vi går på do og vil gjerne prøve det selv. Hun ser jo ikke at vi bruker potta:) Da jeg var lita så startet do treningen når babyen kunne sitte, så vi er nok veldig sene med dotreningen i vår generasjon:) Her synger vi også, ler og traller:) Koselig med dostund:) Vi tar henne stort sett med på do etter måltidene. Da vet vi av erfaring at hun bruker å bæsje i alle fall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå