Gå til innhold

Jeg trenger kakeforslag! Kom igjen damer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha bursdag for gutta i helgen, og vi skal liksom ha et "høsttema". Så vi skal ha boller, eplekake, og sjokoladeboller fra sverige (har ingenting med høst å gjøre men de er DRITgode), og så lurer jeg på andre kaker..er så lei standardbløtkaka og sjokoladekaken liksom. Tar gjerne i mot nye og spennende oppskrifter med andre varianter av disse, eller helt andre kaker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en titt her:

www.festkaker.no

masse oppskrifter og inspirasjon..

Skrevet

Min helt ufattelig gode Brownies kake. Ikke sunn, men du verden så god!!!

;-)

Har oppskrift om du vil ha....

Skrevet

Da hadde jeg lage Pavlova.. Marengsbund med krem/vaniljegkrem på toppen.. Har blitt litt sånn MÅ ha kake her. Hele går alltid med. I barnedåpen hadde jeg 2 stk på under 30 pers i tillegg til 3 andre kaker, å da gikk begge kakene...

Sett stekeovenen på max. Visp sammen 6 eggehvitter, 4 dl sukker, 1 ts majsena mjøl og 1 ts vaniljesukker. Visp til det blir stivt. Hell det ut på ett bakepapir på ei stekeplate, Jeg pleier å ta det utover i en runding på str med ei springform. Skru ned ovnen på ca 90grader, sett den inn i midten og stek den i 1,5 til 2 timer. ( Ingen krise om den blir glømt å står i 3timer da marengsen bare skal tørke....)

Kremen til å ha oppå: Visp krem a er pakke med kremfløte. Ha i ei pakke med vaniljekrem og ett par plater med oppbløta gelantin. (da holder kremen seg bedre på kaka. )

Oppå kan du ha det du vil av bær og frukter. Anbefaler jordbær, blåbær, kiwi og bringebær... ( Blir jo litt høst med bær...)

Kaka kan fint bakes en uke i forveien, Bare sett den tørt. Ha på kremen rett før servering, da er kaka god og sprø under!!

NAM NAM!!!

Skrevet

jeg tar den browniesoppskriften takk:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...