♥ gammel (p)røver ♥ - nå røver Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Hei Vilsågjerne! Du kjenner meg kanskje igjen ettersom jeg har heiet på deg i over 2 år - dessverre uten at det har hjulpet deg!!! Jeg er inne i ca 28 pp (har vel egentlig kommet ut av tellingen) I tillegg har jeg rukket å bli 39 år og panikken har for alvor satt inn. Jeg har blit ekspressekspedert og er nesten igang med IVF uten å kunne nesten noe om hva det egenlig er og innebærer! I dag fikk jeg en plan over hvordan min 1. IVF skal gjøres, og jeg får litt angst når jeg ser at den ikke ligner på de jeg foreløpig har sett her inne i dag. Jeg skal også gå på P-piller for så å bli nedregulert med Decapetyl 0,1 mg daglig. Deretter skal jeg gå på 250 IU Puregon, og synes det høres lite ut. Når jeg har gått på trippel Pergotime har jeg kun fått et stakkars egg. Denne måneden ligger det visst to store egg klare etter trippel kur. Vi skal derfor "trene" litt i kveld og et par kvelder fremover, men det blir nok IVF på meg om få uker... Been there, done that minst 27 ganger før... Det jeg lurer på er alle råd du kan gi meg ang medisiner og mengde! Burde jeg ikke ha mer Puregon ettersom jeg er gammel og sikkert med få dårlige egg? Kan en øke dosen underveis i et forsøk om jeg reagerer for treigt? Ser at flere forskjellige medikamenter brukes, hva er egenltlig best? Hva bør jeg proppe meg full med når egg(ene) forhåpentligvis er på plass i min rugekasse for at de skal trives og gjerne vil holde seg der i nesten 9 måneder? Håper mange har gode råd, for jeg føler meg ganske rådvill og veldig lite forberedt! Klem fra en håpefull
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 25. september 2008 #2 Skrevet 25. september 2008 Hei gamle røver ). Kjekt å se deg igjen-selv om jeg ikke hadde ønsket det skulle bli her.. Men når det først er avgjort at det blir forsøk,må vi jo se positivt på det,ikke sant? P-piller før forsøk er flott,det roer eggsentralen og får unna gammelt rusk..Ergo kan kvaliteten på det som dukker frem bli bedre ). 250 ie puregon er vel en grei startdose tenker jeg,de har jo ingen anelse om hvordan du reagerer på medisinene,og er redd for overstimulering...(Til sammenligning hadde jeg 187,5 første forsøk og fikk ut ett egg...)De kan justere opp dosen underveis.Er du redd for å bli understimulert,mas om tidlig ultralyd... Selv bruker jeg en blanding av puregon og menopur nå,de sier at det gir god krutt til oss litt eldre jenter..Du kan jo spørre klinikken om å få prøve blandingen ? Hva du skal proppe kroppen full av for å holde på egget er jeg kanskje ikke den rette til å svare på...Jeg har jo ikke lyktes enda... Men siden du er privat har jeg bedt om klexane(blodfortynnende)var jeg deg,de gir lettere ut slikt i det private.Progesterontilskudd vil du jo også få der, jeg bruker cyclogest som er litt sterkere dosert en crinone som mange bruker. Jeg håper det er dette som skal til for dere kjære deg, jeg vet jo hvor dere har slitt og prøvet.... Hvor skal dere i gang, og når ? Klem fra
♥ gammel (p)røver ♥ - nå røver Skrevet 25. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. september 2008 Hei igjen Vilsågjerne! Takk for et godt forklarende og utfyllende svar! Jeg synes også at 250 ie høres lite ut, trodde at en gamling som meg trenger mer etter hva jeg har lest meg til de siste dagene! Jeg skal mase meg til tidlig UL ja, men hva mener du med tidlig? hvor mange dager etter puregonstart? Jeg starter med p-piller dag to etter neste mens (som kommer ca. 11.10) og gå på de til og med 4.11 uansett når mensen kommer. Skal nedreguleres i slutten av oktober og starte på Puregon i begynnelsen/ midten av november hvis jeg ikke husker feil. Legen er opptatt av at jeg skal ha mange egg ettersom kvaliteten ofte er så som så i min alder. Fikk beskjed at 10 egg var minimum for å sette igang et reelt forsøk... Jeg har ikke vært her inne på evigheter, og vet ikke hvor mange forsøk du har hatt? Stemmer det at du er i gang i Haugesund? Er de flinkere/høyere suksessrate der enn på St. Olav? Håper å høre fra deg snart igjen! Klem
♥♥Vilsågjerne♥♥ Skrevet 25. september 2008 #4 Skrevet 25. september 2008 Hei igjen gamle røver:O). Angående startdose så er kanskje 250 ie en grei start dose, da de ikke har en anelse om hvordan du reagerer på medisinen. De er nok redd for OSS (Overstimuleringssyndrom),noe som jeg tror i tillegg til å være farlig også er svært smertefullt... Du skrev ikke hvilken klinikk dere har valgt?Men de er nok dyktige der dere holder til. Vi har store forhåpninger til Hausken,mye takket være måten vi er tatt vare på som pasienter. Ultralyd på stimuleringsdag 6 er tidlig,og da ville dere ha mange dager å ta av hvis du trenger å øke dose om der er manglende folikkelvekst. Men det motsatte kan jo også skje,at de oppdager at 250 er for mye, og det er jo vel så viktig... Jeg skal i gang neste syklus.Begynner stimuleringen på syklus dag 2,som blir den 13 oktober.Jeg skal ha kort regime,og derfor slippe spray.Gleder meg til det.Antar det blir uttak/innsetting i månedskiftet. Synes det er merkelig det legen din sier om at han ønsker mange egg for å starte forsøk.Hausken sier at alt for mange egg forringer kvaliteten. 8 egg + - mener han er perfekt... Skjønner godt at du er spent nå ) Klem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå