Gå til innhold

Bekkenløsning???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt og få litt smerter bak under begge rompebollene på en måte, spesilet når jeg går..Kan dette være begynnelse på bekkenløsning eller noe???

huff det bekymrer meg.....vil gjerne være frisk som en fisk som jeg har vært hittil :) er 18 + 4 nå hvis det har noe og si..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var slik det begyndte på meg hvertfall. Av og til ble det så vondt at jeg måtte stoppe opp midt i gåinga...

Skrevet

Kan jeg skyte inn og spørre om du fikk alvorlige plager Otilia? Jeg vet ikke helt hvor grensen går for hva jeg kan kalle bekkenløsning (symptomgvende da).

Er tidlig ennå, bare uke 13 og har det på samme måte, men synes det blir litt mer over enn under rumpeballen.. Uansett så stikker det til ca hvert 3 skritt jeg tar.. er generelt "løs" i bekkenet. Det er ikke veldig vondt og plagsomt ennå, men er redd for utviklingen siden det har blitt gradvis verre (langsomt men sikkert) de siste 3 ukene.

Skrevet

Ja sann har jeg det også helene, det er skummelt...Jeg har også plager ved halebenet, noen ganger så stikker det til der også...Har ikke veldig vondt enda selv, men er redd dette bare er begynnelsen??

Kan jeg forhindre det??

Skrevet

Jeg prøver iallefall å gå en tur hver dag, selv om det stikker og låser seg.. I allefall tror jeg ikke det blir verre av det! Skal snakke med legen om det, bare for å vite hva jeg skal være obs på og hvilke forhåndsregler jeg skal ta, men det tar jo så himla lang tid å få til noen avtale med legen eller JM her :)

Skrevet

Jeg skal begynde med fysio. Det ble bare verre og verre med meg. Jeg kjenner det bak i korsryggen/halbeinet, rumpa og hoftene. Av og til stråler det nedgjennom lårene og oppgjennom ryggen. tar det knusende med ro om dagene, men kjenner på kroppen og ryggen når jeg må bevege meg og ikke..

Skrevet

Hvis gåinga provoserer frem smerter i bekkenet ditt, så bør du IKKE gå en tur hver dag, selv om det gjør vondt. Det kan gjøre vondt veldig mye verre!

Går selv til en veldig flink fysioterapaut som er veldig oppgitt av mange leger som anbefaler bevegelse og turgåing som "medisin" mot bekkenløsning. Hvis du merker at gåinga, eller andre ting du gjør, gjør at det blir vondt der og da, noen timer etterpå eller dagen etterpå, så må du unngå det.

Jeg ignorerte veldig litt sånn stikking bak i rompa og gikk på. Har nå bekkenløsning i symfysen, og kan ikke gå på do engang uten at det gjør fryktelig vondt. All gåing er uaktuelt, og må holde meg mest mulig i ro. Så prøv å finn en aktivitet du kan gjøre som ikke er vond for deg. For meg er det sykling som fungerer (fortsatt heldigvis).

Skrevet

Oi, tusen takk for tipset LilleElla.. Jeg har som du nevner alltid fått høre at man skal bevege seg selv om det gjør vondt! Må nok gå litt siden jeg er hjemme med ei på 17mnd og ikke har bil på dagtid, men kan iallefall begrense det til å gå nødvendige ærender..

På tide å mase på lege el JM for å få time igjen nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...