Kakeåndsen Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Jeg er litt i stuss på hvordan jeg skal gjøre dette. Minsta er 16 mnd, og har den siste uka sagt do og veldig tydelig vist at hun vil på do. Og jammen har hun tisset når jeg har løftet henne opp dit. Eldstejenta sluttet med bleie av seg selv i sommer (2,5 år gammel da), og jeg har så godt som ingen erfaring med pottetrening. Spørsmålet mitt er egentlig om det er noen som har hatt barn som har vist interesse for å gå på do så tidlig, og hva dere har gjort?
Raych Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 Ville bare ha begynt jeg når hun viser så tydelig at hun gjerne vil på do:) Og det at hun tisser på do er jo også et tegn på at hun skjønner hva det går ut på, kanskje... Jenta vår på 14 mnd har sittet på do siden hun var 1 år. Hun har ikke gjort så mye der ennå, men hun liker det veldig godt. Setter henne der etter middagen stort sett (da har vi litt bedre tid). Vi har ring på do, ikke potte.
Gjest Skrevet 24. september 2008 #3 Skrevet 24. september 2008 Hold på den positive motivasjonen hennes. om hun ikke blir "tørr" på mange måneder, så har hun likevel lært noe viktig. Vet det er vanlig å pottetrene fra 1-års-alder sørover i Europa, så det er fullt mulig.
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 Så flink hun er da HI (og de andre også) Vi har akkurat begynt å øve litt på potten,(straks 17mnd) og hun har sittet der litt etter morgenstellet de siste 3 dagene. I dag tisset hun der for første gang, men jeg merker ikke at hun har noe bevissthet rundt det at hun går på do. Hun har aldri sagt noe ang tisse eller bæsje - bortsett fra den gangen hun tisset på gulvteppet og jeg ble litt forskrekket =) Vi fortsetter bare å sitte noen minutter hver da, så kommer det nok
kokosyklus Skrevet 24. september 2008 #5 Skrevet 24. september 2008 Jeg ville bare fortsatt å følge henne på toalettet. Hun har vært flink og forstått poenget med do, da er det bare å bygge videre på det:) Jeg er gal mener mange, datteren min på 8 mnd bæsjer stort sett i toalettet. Vi sitter der etter middag eller hvis hun viser tegn til å skulle bæsje etter frokost. Da sitter vi i alt fra 30 sek til 2-3 minutter. Hun vet hva hun skal der og presser som regel ganske raskt. Jeg har tro på at hvis man gjør en toalett situasjon til en helt normal sak ganske tidlig, så slipper man å ha en treåring som nekter å bæsje andre steder enn i bleien. Jeg tenker også at om barnet er bleiefritt ved 1,5 til 2 års alder så sparer man faktisk miljøet for en god del bleier:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå