Gå til innhold

Noen som er flinke med pc her? :)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Da vi var på 3D ul fikk vi med en dvd med bilder og video-snutter.

Fikk beskjed om at vi kunne gjøre ett eller annet så vi fikk still-bilder av videoen... Altså, gjøre om hele videoen til bilder - slik at vi fikk mange flere bilder - skjønner? (merker jeg er usannsynlig dårlig til å forklare nå...).

 

Er det noen som vet hvordan man gjør dette? :) På en sånn noenlunde lett måte;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke no peiling på sånn, men kan sikkert bare ta screenshot når du spiller av videoen? er vel en mer proff måte å gjøre det på, men :P

Skrevet

Hvis du spiller av dvd'en i programmet VLC, som du kan laste ned fra nettet, så er det en egen funksjon som heter Snapshot (i hvertfall er det det på Mac). Jeg pleier bare å høyreklikke i bildet mens filmen spiller, så kommer det opp nederst i menyen. Klikk og så tar den et stillbilde som den legger på skrivebordet. Men den har et sekunds forsinkelse, så du må gjerne være litt kjapp i avtrekkeren hvis det er et spesielt bilde du er ute etter! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...