Mille** Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Er spent ja! I fjor gikk det ikke så bra, hun nektet helt å gape. Tannpleieren fikk tatt en kikk når hun skrek som besatt, hehe... Har lest "Lillesøster hos tannlegen" x antall ganger i det siste, og må vel lese den en gang til før vi drar i morgen. ;o) Hvordan har det gått med deres barn hos tannpleieren/tannlegen?
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 Var du med henne når hun var to år allså? Her begynner de ikke før de er tre år.. Var med jenta mi i fjor, og det gikk veldig bra. De skulle bare telle tennene og kikke litt. Var fort gjort. Fikk premie etterpå og en liten tannkrem som belønning av tannpleieren:)
Mille** Skrevet 24. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. september 2008 Jupp, her er det vanlig å gå rett etter 2 årsdagen første gang. Mye for å råde foreldre som gir ungene smokk, saft og melk på tåteflaske og slikt til å slutte. Vi slutta, etter råd fra tannpleieren, med dagsutta rett etter den tannlegetimen, og med nattsutta når hun var 2,5 år. )
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 Sutta er det det samme som smokk?? Smokk er det egentlig bokmål?? hehe.. Jeg kaller det tytt på min dialekt. Jeg har aldri gitt noe søtt på tåteflaske annet enn melk når de var spedbarn og fikk dette som mat når jeg ikke ammet. Eldste sluttet med tytten når han var ett år, og yngste nektet og bruke den, så jeg har blitt skånet for noen kamper der.. Her er de rett etter de har blitt tre år, også hvis alt ser fint ut så trengte de ikke komme tilbake på 1.5 år. Syntes det var ett kjempetilbud at de fikk komme alt når de var to år. Syntes det er godt å få gode råd ang slike ting..
Mille** Skrevet 24. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. september 2008 Hehe....ja vi sier sutt, har ikke tenkt over at det er dialekt. :oD Tannpleieren viste oss noen groteske bilder av tennene til barn som har fått melk og saft på flaske til de har vært både 3 og 4 år, bare brune stubber igjen. Mine har aldri fått saft på flaske, og melk på flaske sluttet de med når de var 13-14 mnd gamle.
Raych Skrevet 24. september 2008 #6 Skrevet 24. september 2008 Her begynner de ikke med tannpleier før de er 3 år. Jenta vår nektet å gape. 2 ganger var vi der, men det ble ikke noe gaping. Ikke noe vits å presse dem heller, så vi får vente til neste år:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå