Gå til innhold

Hvordan går det med hyperremesis-ofrene?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer bare på hvor langt dere har kommet (uker på vei) og hvordan formen deres er. Det er liksom så godt å høre når noen har blitt bedre eller gode, så øyner det litt håp for oss andre....!

Jeg er 16+1 i dag, og er vel da i 17.uke, og enda like dårlig... Magesekken sulter ikke like mye som før, derfor er den værste sultfølelsen borte. Både bra fordi da slipper jeg å brekke meg av sult, men dumt, for da glemmer jeg småspisingen.

Må enda spise bittelite om det skal holde seg....

Har gått ned totalt 4 kg. men det har stoppet opp der, ingen endring opp eller ned....

Hvordan er det med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg glir straks over i uke 27. Formen min er bra. Nå er jeg bare ofte sliten og jobber 50%.

Oppkastet begynte å gi seg da jeg hadde passert uke 20. Kastet opp med ukers mellomrom. Tredjesist kastet jeg opp etter å ha stått rett opp og ned og snakket med en venninne ganske lenge. Jordmor mente det var naturlig, siden kroppen min har vært fullstendig nedbrutt. To uker etter kastet jeg opp igjen, men da i forbindelse med diare. Tre uker etter det samme. Siden har jeg ikke kastet opp. Kvalmen er ikke så intens som den var. Men ting som trigga oppkast, lukt og diverse matvarer jeg kastet opp, pluss en lipsyl jeg brukte i den tiden, gjør meg uvel.

Jeg gikk ned totalt 10 kg. Nå har vekta snudd. Jeg spiser normalt igjen. Så det finnes håp!

Skrevet

Jeg tror og håper at formen min begynner å bli bedre denne uka, er 16+4 i dag og ikke vært kvalm denne uka.

Kan ikke stresse elle gå for lenge uten mat for da kan det gå dårlig.

Jeg har godt ned 12kilo, og sikkert ikke dumt å ha litt å gå på nå når kilone kommer krypende etterhvert...

Skrevet

Åhhj, jeg mistet heldigvis ikke så mye. Mistet vel ca det jeg hadde å miste av fett o.l. Min kvalme gikk ned i uke 16-17. Fra å spy hver dag til å komme å gå litt. Spyr enda av og til viss jeg er litt stresset. Det skal veldig lite til. Gikk bare ned 5 kg, å de er så smått begynnt å komme på igjen. Er 24 uker nå. Fremeles 60% sykemeldt. Men det er også i forbindelse med svangerskapskløe og live søvn. Men bare en husker å spise med jevne mellomrom å ikke stresser av nooen sort så går det veldig bra. Å nå kan jeg endelig begynne å glede meg over magen som er kommet å hele graviditeten. Bra man glemmer det værste fort =)

Skrevet

Er 15 + 4 idag, kvalmen er like ille. Kaster opp innimellom, spesielt hvis jeg er sliten. Gått ned 5 kilo. Sykemeldt 100%, og har vært det siden uke 7. Masse dårlig samvittighet for at jeg ikke orker og klarer å jobbe, være mamma, husmor osv. Har fått to forskjellige typer tabletter, som skal dempe kvalmen, og de virker, MEN den ene typen gjør at jeg går med konstant pepper-smak i munnen som er utrolig ubehagelig + at de gjør at jeg sover 12-14 timer i strekk og er kvalm og brekker meg de resterende timene. Jeg må opp om morran for å sende sønnen min på skolen, så det er en veldig dårlig kombinasjon. De andre tablettene tar jeg ca. 20 min før mat, da klarer jeg å spise litt, og så sover jeg en times tid,og så er jeg kvalm igjen, men sånn jeg ser det ett bedre alternativ. Går hver dag og håper at "i dag er alt bra, og ingen kvalme", men hittill har jeg bare skuffet meg selv. Har dager da jeg synes dette er utrolig vanskelig og takle. I går var en sånn dag. Da måtte jeg vaske badet fordi jeg bommet på do da jeg kastet opp. Badet vårt er 5 kvm, og jeg vasket, brakk meg, gråt, kastet opp, vasket, gråt osv, og brukte 3 kvarter på vaskingen. Sånt gjør meg skikkelig frustrert og irritert!!! Så det var en skikkelig dritt-dag:0(

Skrevet

Uff stakkars deg. Gir deg en liten klem. Slike dager var mange av de første mnd. Er slike dager enda, men mest gode heldigvis!!! Når du klarer å få i deg ting igjen, når kvalmen avtar. Vil jeg annbefalle deg å ta B-Komlekt vitamin og E-vit. Det fikk jeg annbefallt av hudlege. Å det hjalp noe helt utrolig på trettheten. Etter kvalmen var jeg bare døds sliten, så orket pittelitt så kunne jeg sove tre timer. Pluss du har den dårlige samvittigheten over deg hele tiden. Begynnte på det og merket jeg fikk kroppen min litt tilbake!!! Er pga kroppen er så underernært og uttørret pga lite mat over lenger tid, at den har ikke energi til å ta igjen alt det pluss en baby som bare blir større å trenger mer å mer.

Lykke til!!!

Skrevet

Er 17+2 i dag. Den værste kvalmen har heldigvis gitt seg, og halsbrann har jeg ikke hatt siden jeg var hos healer, forsvant samme dag.

Hadde ei veldig fin uke i uke 16, da var mamma på besøk og jeg klarte å komme meg ut og handle litt nye klær, ble straffet for det i helgen, da kastet jeg opp og var kvalm igjen, så det ble nok litt for mye for kroppen etter å ha vært sengeliggende så lenge.

Denne uken har jeg kun sittet inne, sett på tv og strikket, har småryddet inn i mellom og sovet mye, kjenner det hjelper så kvalmen er ikke så intens lengre. Kroppen er nok ganske så sliten etter 12 uker med kvalme og spy så blir vel ikke noen aktiv sykemelding på meg riktig ennå. Kan nok se ut som at det har snudd i riktig retning for meg nå, håper jeg ikke får noe tilbakefall, litt oppkast en gang i mellom må jeg nok regne med, sånn var det sist også, men det værste gav seg rundt denne tiden da også.

Gikk ned 5 kilo denne gangen, men det har faktisk kommet tilbake igjen nå, drikker masse vann så det hjelper nok litt på, og så småspiser jeg hele tiden.

Går mye i salinas (kjeks) med hvitost, og jeg knasker mandler til den store gullmedalje da jeg fortsatt sliter litt med å svelge mitt eget spytt uten å ha noe i munnen.

Men alt i alt har jeg det mye bedre nå:)

Håper det går rett vei med dere også.

Skrevet

Er i uke 25 nå, og de siste par ukene har kvalmen blitt bedre og bedre! Var en tur innom sykehuset i uke 23 - og det ser ut til at det hjalp :) Håper jeg slipper flere sykehus besøk nå, tror de begynner å bli vant til å ha meg der nede! Kaster fortsatt opp en gang i blant, sånn hvis det blir lenge mellom måltidene, eller hvis jeg står på for mye! Er så godt å endelig ha bittelitt overskudd, at jeg lett tar i litt for mye! Da trenger jeg en dag eller to i senga før jeg blir bedre igjen... Kiloene har ikke begynt å komme på enda, så får nok fortsatt ikke i meg nok mat - men det kommer seg! Håper å komme opp på normalvekt etterhvert, men det haster ikke enda! Tulla i magen vokser og blir stadig sterkere, det er jo tross alt viktigst :) Er veldig godt å endeli kan glede seg over magen - og å ha ett par timer iallefall hvor formen er "god" :) Så jeg øyner håp, absolutt lys i tunellen jenter! Er fortsatt 100%sykmeldt, og blir nok det ut svangerskapet... Sliter med bekkenet i tillegg til kvalmen, og n å har jeg fått carpal tunnel i tillegg, så er ikke mye jeg duger til om dagen! Men, har veldig tro på at det kommer noe helt fantastisk ut av situasjonen, så hold ut jenter - det blir en fantastisk liten baby ut av all kvalmen! Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...