Gå til innhold

Skal, skal ikke ha nr tre!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje litt tidlig å begynne å tenke på nr tre, siden mini bare er tre og en halv mnd gammel.

Grunnen er til at jeg lurer på hva slags prevansjon jeg skal velge, og om jeg skal ta vare på klær og utstyr som mini vokser ut av.

Jeg har altid sagt at jeg ønsker meg tre barn, men nå er det flere ting som sier i mot flere barn. Økonomi skulle renta finne på å gå opp tre fire prosent til ville det bli veldig tøft med tre barn. Bekkenløsning og store humørsvinger under svangerskapet, lå på sofaen i mesten tre mnd og klarte ikke å gjøre noe.

Vet ikke helt hva jeg ville med dette innlegget, men det er litt godt å få luftet tankene. Prøver å si til meg at "jeg ikke skal ta noe standpunkt ennå, men det er vanskelig å legge disse tankene bort i ett års tid". Siden jeg nå er 33 år mener jeg at skal jeg at et barn til må det skje i løpet av tre år og siden jeg har to gutter kunne det vært moro med ei jente også.

Hva ville dere ha gjort i en sånn situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville helt klart valgt å få nr 3, spart på alt tøyet jeg synes er fint.

Renta kan ikke stige for alltid, og det er lenge til du må ta det endelige valget.

Skrevet

Sett inn en p-stav. Den varer 3 eller 5 år, kan fjernes når du vil hvis ting ligger bedre til rette for nr 3.

Ville absolutt ikke avskrevet det for alltid.. Spar på alt det fineste/mest betydningsfulle av klærne.

Skrevet

Go for it!!!! Vi har 3 barn og det er kjempe koselig...vi hadde 2 jenter fra før og fikk gutt sist....lykke til!

Skrevet

Å, det der er sååå vanskelig! Har på en måte lyst til å oppleve graviditet, fødsel og alt det koselige med baby en gang til, men på den annen side må jeg si at det hadde vært deilig å vært ferdig med alt maset, nattevåk, sykdom, klesvask, ammeproblemer etc etc.

Tror jeg angrer om jeg ikke får nr.3 - når jeg blir eldre. Men orker jeg det nå????

Tar vare på tøyet fra nr.2 en stund til, og holder døra på gløtt.

Ang. prevensjon - så skal jeg satse på en PVC, Pearly. Tror det kan være greitt istedet for piller, spiral og alt det styret der.

Skrevet

Trodde jeg viste det meste om prevensjon, eller har jeg gått glipp av noe, men hva er PVC, Pearly?

Skrevet

Aner ikke...klarer ikke helt bestemme meg selv, he he - så ikke mye hjelp i meg;o)

Her er lillesnuppa snart 14 mnd og jeg har allerede gitt bort klærne hun har vokst fra (bare til svigerinnen min da...) og spiralen har sittet inne i mange mnd allerede + at vi planlegger bryllup i april, så men en gang kommer det nå ikke en baby uansett.

Jeg har alltid bare ville hatt to, mens samboer ville ha tre - nå er han litt usikker...er jo mye styr med unger, både ift å skulle følge dem opp og det økonomiske. I tillegg har jeg hatt ekstrem svangerskapskvalme begge gangene og bekkenløsning siste gang, så selve svangerskapet frister lite...men samtidig klarer jeg ikke helt å si at jeg er ferdig - aldri mer liksom....vanskelig dette her.

Er selv 31, så kan jo ikke vente så altfor lenge, men vil ikke ha en med det aller første uansett. Blir ikke før om et par år tidligst i så fall - så vi får se hva vi føler om et par år og ta det derfra. Har jo vært så heldige å få to friske, nydelige barn - er litt redd for hva som ville skje dersom nr tre ble alvorlig sykt...hvordan vi og ungene ville takle det.

Skrevet

jeg hadde fått nr 3 hvis jeg hadde vært deg ;) Sier jeg sikkert mye for at jeg tenker mye selv på når jeg skal ha nr 3 :-) Og du sier jo at du alltid har ønsket deg 3 barn så da må det ligge noe i det da :-) Jeg for min del er bare usikker på når jeg skal ha min 3. jeg ;P men er 25år så har vell egentlig god tid til og tenke over det enda :-)

Skrevet

Det er fruktbarhetscomputer - som ladycomp og babycomp. Veldig greit - jeg brukte babycomp som prevensjon i ca ett år før vi prøvde på nr to - funket som bare det:o) Jeg valgte spiral etter fødselen pga ekstreme mens-og elsmerter, ellers hadde jeg definitivt fortsatt med compen:o)

www.buenaventura.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...