Gå til innhold

Da har jeg født :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Søndag 14. september kl 22.30 (under fullmånen, hehe) gikk vannet. Jeg ringte sykehuset siden hodet ikke var festet, og fikk beskjed om å komme opp en tur på kontroll. Min mor kom for å sitte barnevakt til vår sønn på 2år. Og omsider kom vi oss opp på sykehuset..

Der måtte jeg ligge med ctg en liten stund for å se at babyen hadde det bra. Og det hadde den... ingen rier var i sikte. Fikk beskjed om å reise hjem å hvile meg og så snakkes vi nok senere i natt sier jordmor så fint. Jada gliser jeg... Men den gang ei...

Vi reiste hjem, mamma sov på sofaen den natten siden jeg liksom skulle opp på sykehuset "seinere" uansett. hehehe... Jeg sov lite, ikke fordi riene kom, men fordi jeg var så enormt nervøs og skalv som et aspeløv. Ingenting skjedde den natten, lillegutt ble sendt i bhg og så reiste vi opp på sykehuset igjen på 12timers kontroll for å se at lillemann fremdeles hadde det fint.

Jada, det hadde han. Men verre var det med meg. I det dørene slo i veggen der oppe, så knakk jeg sammen. Jeg var så j..... redd! Redd for smertene, redd for at noe skulle gå galt, redd for at babyen ikke var frisk. Redd redd redd... Endte med at jeg hulket for alt jeg var verdt på skulderen til overlegen... (som hadde blitt tilkallet pga mitt hysteriske anfall) Han klarte å få meg ned igjen på jorden, og sa at han skulle sette meg i gang neste morgen om det ikke hadde begynt til da.

Så da reiste vi hjem igjen da... gikk turer og sov og prøvde å slappe av. Min søte kjæreste prøvde så godt han kunne å muntre meg opp. Ingenting skjedde den natten heller, borsett fra at jeg sov en god natts søvn...

Tirsdag morgen kl 08.00 kom vi på sykehuset. Møtte på en jm som tydeligvis ikke hadde blitt informert om hysteriske meg. Så hun hadde tenkt å sende meg hjem. Da vrengte leppa mi seg igjen og jeg begynte å hyperventilere, da hele staben kom løpende og "satte jm på plass". Hehe, alt for at jeg ikke skulle få et nytt anfall!! De gav meg en modningstablett som jeg måtte ligge med i 2 timer.. Fikk så beskjed på å gå en tur... Ingenting skjedde.. Herregud, kommer denne ungen snart eller???? Kl.16.00 kom vi tilbake for å sette modningspille nr 2. Jeg var fremdeles umoden (så da vet vi det jenter..vannet kan gå uten at du er moden) Fikk pillen kl 17.00 og da begynte heldigvis sammentrekningene!!! johooooooooo....

Kl 18.00 kjente jeg at jeg måtte begynne å puste litt. og kl 19.00 peste jeg som en hvalross... Kl.21.00 sa jeg; NÅ skal jeg ha epidural... Jeg hadde da kun 2cm åpning og livmorhalsen hadde ikke sentrert seg enda.. Jeg bad om epidural fordi jeg kjente på kroppen at det var det jeg trengte..

kl 22.10 fikk jeg epidural ..eller dvs en "prøvedose" for å se om kroppen tåler det. Anestesilegen skulle komme igjen kl 23.00 for å sette ny dose sa han, så gikk han.

Jeg fikk en liten pause, det var deilig. kl.22.15 fikk jeg noen skiver og en kopp te og prøvde å slappe av litt i vente på en laaang natt.

22.40 kjente jeg at nå hadde jeg forferdelig vondt. Jeg ba sambo å trekke i snora. Kl 22.50 sjekket jm meg. FULL åpning! shit""!!!"" Bare press du jenta mi! Bare så det er sagt, så er det anerledes andre gang. Man kjenner godt at "veien er allerede blitt båret"..

Og 23.09 var prinsen vår ute! 3770g, 50cm og 37cm rundt hode. En stor gutt vil jeg si.

Epiduralen gjør underverk for meg.!!. Sist gang nektet jeg epidural, lå å skrek i 20timer før jeg godtok den, og 45min etter jeg hadde fått den, var gutten ute. Så det samme skjedde igjen.. Hvis jeg får hvilt meg littegranne, så jobber kroppen selv. Helt utrolig. Ikke alle som drikker te fra 2-10cm liksom. hehehe..

Nå er vi i god gang hjemme. Ganske travelt med to barn plutselig. Men begge to er så snille så da er alt vel!

Tusen takk for all støtte jenter! Lykke til videre til dere som fremdeles venter!

Hilsen fra meg, Jonathan & Leon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye med gutten, og takk for historien:-)

Skrevet

Takk for at du delte din historie med oss.

Kos deg med guttene dine!:)

Skrevet

Gratulerer så mye med gutten din! :)

Og takk for historien. Hørtes ikke greit ut at du var så redd...så bra da at de var flink å roe deg ned og satte deg igang, istede for å la deg gå å vente.

Skrevet

Gratulerer så masse:-) Så deilig det må være å være ferdig... Nyt tiden fremover!!!!!!!!

Skrevet

For en fin historie, og gratulerer så mye! Jeg er glad du følte du ble godt ivaretatt da du ble så redd i forkant av fødselen din, og at det gikk så utrolig bra til tross for det.

Håper dere har det kjempefint sammen nå, og at familielykken blomstrer!

Skrevet

Grattis med lille gutten ;)

Skrevet

Tusen takk alle sammen! Gled dere!!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...