Gå til innhold

Magnesiumtilskudd, er det trygt å ta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som tar det, har dere fått påvist magnesiummangel, eller er det greit å ta slike uten å ta blodprøve først? Hvor sterk dose tar dere? Jeg var på apoteket og kjøpte en boks med 300 mg Magnesium tabletter pga at jeg er så plaget med kramper i leggene. Har også fått et veldig søtsug i det siste, noe som også kan være tegn på Magnesiummangel.

Spurte for sikkerhets skyld om det var ok å ta dem under graviditet. Hun på apoteket sa at kosttilskudd i svangerskapet kun måtte tas i samråd med lege, og at hun heller ville anbefale meg multivitaminer for gravide, men de tar jeg jo allerede. Er det trygt å ta litt ekstra Magnesium?

Har inntrykk av at de av og til er litt hysteriske på apotekene her borte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter, håper noen kan svare meg. Vil så gjerne bli kvitt disse krampene, men er usikker på om man bare kan ta Magnesium uten å vite at man har Magnesiummangel først.

Skrevet

Du kan trygt ta magnesium.

Jeg fikk beskjed om å ta en daglig av 300 mg. Hvist jeg var forsatt

plaget etter en uket tid kunne jeg øke til 2 daglig.

Er mer eller mindre kvitt krampene etter jeg startet.

Skrevet

Sier det samme som Avokado her: du kan trygt spise magnesium. Jeg har spurt legen om dette tidligere og det var helt ok, så han.

Skrevet

er det mot leggkramper dere tar magnesium? tror jammen jeg trenger en boks jeg også, tør jo ikke bøye tærne i "nedoverbakke" om natta nå lengre.

Skrevet

Jepp, leggkramper eller kramper i tottelittene. Dessuten skal det visst kunne gi litt bedre søvn. Anbefales å ta på kvelden før man legger seg. Litt ekstra magnesium kan være bra for hud og hår også. Og mye annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...