siddismamma Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Dere som tar det, har dere fått påvist magnesiummangel, eller er det greit å ta slike uten å ta blodprøve først? Hvor sterk dose tar dere? Jeg var på apoteket og kjøpte en boks med 300 mg Magnesium tabletter pga at jeg er så plaget med kramper i leggene. Har også fått et veldig søtsug i det siste, noe som også kan være tegn på Magnesiummangel. Spurte for sikkerhets skyld om det var ok å ta dem under graviditet. Hun på apoteket sa at kosttilskudd i svangerskapet kun måtte tas i samråd med lege, og at hun heller ville anbefale meg multivitaminer for gravide, men de tar jeg jo allerede. Er det trygt å ta litt ekstra Magnesium? Har inntrykk av at de av og til er litt hysteriske på apotekene her borte.
siddismamma Skrevet 25. september 2008 Forfatter #2 Skrevet 25. september 2008 dytter, håper noen kan svare meg. Vil så gjerne bli kvitt disse krampene, men er usikker på om man bare kan ta Magnesium uten å vite at man har Magnesiummangel først.
Avokado Skrevet 25. september 2008 #3 Skrevet 25. september 2008 Du kan trygt ta magnesium. Jeg fikk beskjed om å ta en daglig av 300 mg. Hvist jeg var forsatt plaget etter en uket tid kunne jeg øke til 2 daglig. Er mer eller mindre kvitt krampene etter jeg startet.
Tjukkebolla hjelper deg! Skrevet 25. september 2008 #4 Skrevet 25. september 2008 Sier det samme som Avokado her: du kan trygt spise magnesium. Jeg har spurt legen om dette tidligere og det var helt ok, så han.
Gjest Skrevet 25. september 2008 #5 Skrevet 25. september 2008 er det mot leggkramper dere tar magnesium? tror jammen jeg trenger en boks jeg også, tør jo ikke bøye tærne i "nedoverbakke" om natta nå lengre.
Tjukkebolla hjelper deg! Skrevet 25. september 2008 #6 Skrevet 25. september 2008 Jepp, leggkramper eller kramper i tottelittene. Dessuten skal det visst kunne gi litt bedre søvn. Anbefales å ta på kvelden før man legger seg. Litt ekstra magnesium kan være bra for hud og hår også. Og mye annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå