Gå til innhold

jeg er så sliten...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jenta mi har høreapparat, epilepsi, nakkeskade, lav hb. venter på MR av nakke/hode og hørselstest. får ikke noen behandling før denne er tatt. har en stor tilbakegang. gråter av smerter hver dag. når har hun diare som har pågått i snart 4 uker, og jeg får ingen hjelp hos legen.

skulle handle meg klær i dag. men jeg trøstespiser mye nå å har virkelig lagt på meg, så det ble en skikkelig nedtur. alt av klær jeg har på ser stygt ut. vil bare stenge meg inne og ikke vise meg for noen.

gråter hver kveld med tanke på alt de finner ut om jenta mi. det stopper jo aldri, de finner hele tiden noe galt.

Hvorfor oss? hvorfor jenta mi?

måtte bare lufte noen tanker i en slitsom hverdag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så utrolig vanskelig situasjon du er i. Skjønner godt at du er sliten og frustrert når du har fått så mange dårlige nyheter angående lillejentas helse. Håper det går bedre med dere begge snart!

Skrevet

Huff da. Stakkars jenta di. Jeg skjønner at du er sliten og at det føles urettferdig at jenta di får "alt" som er av plager og vondter. Og det ER urettferdig og forferdelig at barn skal lide.

Du får stå på "krava" når du er hos legen. Ingen skal gå med dirarè i 4 uker!

Stå på! Dette klarer du deg gjennom.

Sender en trøsteklem.

Skrevet

En klem til to tapre jenter. Håper det legger seg litt etter hvert.

Skrevet

Å en god klem sendes deg... Kan jo ikke sette meg i ditt sted, men skjønner du er sliten, skjønner du gir litt opp og vil stenge deg inne... Det er fryktelig urettferdig for deg og jenta di og alle andre som rammes slik, og grusomt er det. Bytt lege hvis du ikke får hjelpen du trenger, og bruk de støttespillerne du har rundt deg.. Kan du få litt hjelp om dagene?

Stor klem!

Skrevet

jeg vil bare sende deg en kjempe stor mega klem!!!!

Skrevet

I en sånn situasjon du er unner ingen deg! Bruk familie og venner for det de er verdt, få de til å hjelpe deg med de små tingene i hverdagen som allikevel tar tid. Få feks foreldrene dine til å hjelpe deg å kjempe om hjelp. Du har krav på hjelp fra legen. Har du hørt med kommunen om de har noe å tilby deg innenfor avlastning, hjelp i det daglige.

Ønsker dere lykke til.

Klem

Skrevet

Har du et godt forhold til helsestasjonen? Dersom du har det synst jeg du skal møte opp der og fortelle hvordan du har det. Dersom kommunen har et foreldre-barn team kan de også hjelpe deg i denne vanskelige situasjonen. Det er jo ofte godt å få litt støtte fra utenforstående når en har det vanskelig. Lykke til!

Skrevet

skal få avlastning etter jul.

det verste er at jeg ikke føler jeg kan snakke med sambo om dette. han sier at han ikke synes det er tungt. har spurt mange ganger, men han spør aldri meg.

Skrevet

det er så vondt å høre at de som trenger det mest ikke blir hjulpet på en skikkelig måte.. Familievernkontoret evt kommunen i seg selv er vel behjelpelig med avlastning om du skulle trenge det?

Skrevet

Hvis han ikke syns det er så tungt, kan det hende dere deler tyngden feil. At du tar på deg mye av det daglige hele veien? Kanskje dere kan gjøre litt forandringer på hvordan dere lever/organiserer dagene deres. Selv om han ikke snakker om det kan det godt tenkes han har tanker om dette, menn er som kjent ofte dårligere på å sette ord på følelser enn kvinner (i alle men mange), ikke slutt og snakk med han om hva du føler, selvom han ikke sier noe om seg tilbake. Fortell at du har behovet for å prate om det, at han støtter deg- dette er viktig også for deres del :)

Skrevet

Jeg ble satt ut av innlegget ditt og fikk klump i halsen.

Mange menn stenger følelsene sine inne og det er kanskje samboeren dins måte å takle dette på.

Det er mulig å få litt hjelp fra noe som heter "Home-start", kanskje det finnes der du bor, det er basert på frivillige som kan komme hjem til deg 2-4 timer pr. uke. Du kan lese om det på www.home-start-norge.no

Mange klemmer til deg.

Skrevet

mine varmeste tanker til deg skjønner godt at det må være slitsomt!

om hun har hatt diare i 4 uker BØR jo legen skjekke hun bedre ut! gå via HS, de kan hjelpe deg å pushe på legene, om ikke ann enn å bli innlagt.du har vel gjerne vært mye på sykehuset. men det kan hjelpe, bare det å ha spl rundt deg, og ikke måtte tenke på matlaging og husvask!

det er vel liten trøst, men før sommeren var snuppa veldig mye syk, med mandler og polypper. jeg gikk først til legen, og han sendte oss hjem igjen. så gikk jeg dagen etter på HS og hun skrev med en lapp til legen om situasjonen, og han la oss inn. pga det, samme dag! og der var vi i over 2 uker, og det var fantastisk. hun ble overvåket, og fikk operasjon med engang. hadde vi følgt legen sitt tempo hadde hun nok måtte ventet enda et år iallefall! og som et ekstra + gikk jeg ned 5kg bare på de 2 ukene.det er strengt kosthold på sykehus :P

og det er absolutt uholdbart at et barn skal ha smerter og itilegg må VENTE på behandling! det er tøft, men gå til legen imorra!!

lykke til!

Skrevet

vært mye på sykehus ja. men møter bare motgang. hun er henvist til barnelege nå, men det tar nok på tiden å få time der ja. måtte gå til 4 leger for samme problem før vi fikk hjelp.

går på veggen snart. har også store prøblemer med å prate om dette til andre. derfor veldig greit å skrive her. takk for at dere orker å svare:)

Skrevet

dere, hva ville dere gjort?

Hun har diare enda. jeg går på veggen snart. får jo ingen hjelp. ringt sykehuset i går får å prøve å pushe fram både MR time og time til barnelegen(for diareen)MR fikk vi ikke pushet frem med annet at det var øyeblikkelig hjelp. å de hadde enda ikke fått henvisningen fra legen. altså, vi får ingen hjelp. aner ikke hva jeg skal gjøre lenger. møter jo bare motgang. men noe må gjøres. hun begynner å bli mere slapp, og gråter nesten hele natten

Skrevet

Hvis din fastlege ikke vil hjelpe deg så dra på legevakta med henne i dag, ikke vent mer.. Stakkar lille tulle, skal jo ikke være sånn!! Blir du avvist på legevakta så dra til helsestasjonen i morgen og be om hjelp der, om en av helsesøstrene kan pushe litt og sende deg en plass.. Ikke gi opp!! Jenta di trenger deg og du må hente fram det du har for å gjøre noe nå...

Kan jo også høres ut som et bytte av fastlege er på sin plass?

Skrevet

Kjære deg, nå skal du puste dypt tre ganger, og så skal du ringe helsestasjonen. Si at du er meget bekymret for dattera di pga slapphet og diare, og si rolig og bestemt at du må få hjelp. Forklar at du ikke har fått time hos lege selv om hun har hatt diare lenge. Dette SKAL tas på alvor, barn blir stort sett lagt inn ved langvarig diare og slapphet. Jeg vet ikke hvor gammel jenta di er, da.

For det andre må du snakke ordentlig med din sambo. Man skal være to om byrdene og. For det tredje må jeg sende deg en stor klem! Dette er tøft, dessverre.

Skrevet

hun er 9mnd nå. vurderer å bare dra på legekontoret å kreve innleggelse nå. (vet det ikke er så lett men) så er det det at jeg er bare 21år, så de tror meg ikke og kaller meg bare hysterisk mor. svigermor har vært med med innimellom, og det er først da de reagerer.

Skrevet

Idioti!!! Å være mamma har lite med alder å gjøre... Ja prøv det iallefall!!! Masse lykke til, skulle nesten ønske jeg kunne vært med deg.. Ei lita ei på 9 måneder som har hatt diare så lenge skulle vært fulgt opp før. Fatter ikke at de ikke kan hjelpe deg...

Skrevet

Nå fikk jeg klump i halsen. Stakkars deg og stakkars stakkars liten. Ikke gi deg, dette med diaren må de jo ta tak i nå!! Drikker hun nok synes du? Kan du få mer støtte fra svigermor, kan hun være med deg til lege/legevakt? Ikke at jeg mener at en på 21 år ikke skal tas på alvor, for det skal du jo så absolutt!! Men rett og slett fordi legene tydeligvis kan være noen idioter som bare kaller deg hysterisk mor. Hvis det som trengs for at du skal bli tatt på alvor, er at barnets bestemor er med - så ville jeg spurt henne om hun kan det.

Sender deg en stor klem, og skulle vært med dere til legevakten selv...

Skrevet

ringte legekontoret nå igjen, og vi skulle bare komme ned dit på formiddagen, så skulle de få oss inn til første ledige lege. å svigermor skal være med. håper noe blir gjort nå

Skrevet

Så bra det da. Krysser fingre for at dere får mer hjelp idag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...