Gå til innhold

Noen som vet årsak til håshet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har blitt skikkelig hås i løpet av dagen (1 år). Han har vært veldig forkjølt i det siste, men de siste dagene har han vært i god form... syns bare det er så rart. Han gråter en del i søvne om nettene, vet ikke om det er noe sammenheng.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er håshet det samme som hes? *dum*

Iallefall.. "slitasje" på stemmebåndet i forbindelse med betennelse/virus i luftrøret kan iallefall gi heshet.

Skrevet

Med slitasje mener jeg irritasjon/infeksjon :-)

Skrevet

Hehe, ja det heter vel kanskje heshet (om det er et ord :o)) Han er i hvertfall veldig hes. Han har vært litt sutrete i det siste, så kanskje det kan være noe irritasjon i luftveien....

Skrevet

Det er ikke farlig, og går nok over av seg selv når forkjølelsen slipper taket. Leger anbefaler at du tar kontakt dersom hoste/heshet varer med enn 3 uker, mulig det er over kortere tid når det gjelder barn.

Skrevet

Vet om mange barn, ink. min Lille som blir hese når de får falsk krupp. Så vær obs på det.

Skrevet

Slitasje på stemmbåndet og virus er vel de vanligste årsakene.

Og det går an å bli hes uten å ha vondt i halsen også.

Skrevet

Ja, tenkte også på falsk krupp, men han har ikke hatt noe hoste enda. Hører godt etter når han sover, er helst småsutring i søvne. Han har dessuten ikke vært noe særlig forkjølt i det siste, faktisk vært mer eller mindre helt frisk de 3-4 siste dagene. Var mamma som hentet han i bhg i dag, så får høre om han har grått masse eller hylt masse i barnehagen i går når jeg leverer han i morgen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...