Skravlefruen med huleboer Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 22 mnd. Sluttet fordi jeg mente tiden var inne for lenge siden, pga at det tydelig kun var kos og ikke noe mat i "måltidene". Syntes det var slitsomt, fordi mini våknet så mange ganger på natten og ville ikke roe seg før han fikk pupp/kos.
Sånn kan det gå Skrevet 24. september 2008 #3 Skrevet 24. september 2008 18, 13, 20, 13, 15, 13, 17 og 21 mnd. Da sluttet de ganske av seg selv.
shanty73 Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 8 mnd sluttet av seg selv og 11 mnd for å rett og slett å få litt søvn på natten, da det var visst tiden å få pupp på!
mammatil4gull Skrevet 24. september 2008 #5 Skrevet 24. september 2008 hadde jeg kunne hadde jeg nok sluttet nå .. han er 8 mnd men han nekter å ta flaske og slikt så da får en bare holde på litt lengere
småen og smulan Skrevet 24. september 2008 #6 Skrevet 24. september 2008 Sluttet når han var ca 14 mnd. Gikk egentlig stort sett av seg selv. Ble færre og færre ganger pr dag og til slutt byttet vi ut puppen på kveld og morgen med melk på flaske
Gjest det spirer og gror - FØDEKLAAR Skrevet 24. september 2008 #7 Skrevet 24. september 2008 mini her var 6 mnd.. men "bestemte" seg selv for å slutte... heldigvis gradvis, for jeg hadde MYE melk... :-p skal prøve lenger denne gangen...
gærne ko Skrevet 24. september 2008 #9 Skrevet 24. september 2008 Det var han som slutta, ikkje eg. Pupp blei mindre og mindre interessant frå han var ca 8 mnd. Når han var 1 år var det slutt. Syns det var litt trist, litt tidlig å slutte heilt.
hit og dit Skrevet 24. september 2008 #10 Skrevet 24. september 2008 11mnd. Det var rett og slett tomt. Mallo amma kun når ho var sulten og ikkje noko utenom. SÅ det var hardt, om ikkje fullstendig, umulig å auke produksjonen ved å legge ho til ofte. I min familie er det vanlig å amme opp mot 2år, og det hadde eg og tenkt å gjer, men så gjekk det ikkej slik da. Før eg amma sjølv så sa eg alltid at eg skulle slutte rundt året, men når eg amma mallo, så tenkte eg heilt anerledes om amming og kunne gjerne fortsatt lenger.
Raych Skrevet 24. september 2008 #11 Skrevet 24. september 2008 2 mnd (nesten). Måtte starte opp igjen med sterke medisiner som jeg hadde brukt før svangerskapet. Pluss at både jeg og snuppa hadde fått soppinfeksjon, ikke godt:( Var helt greit for meg. Hadde flaskebarn med førstemann, og det var mye mer lettvint enn med ammingen synes vi:)
happybirthday Skrevet 24. september 2008 #12 Skrevet 24. september 2008 Rundt 1,5 år tenker jeg. Kunne helt sikkert ha sluttet før, men synes det er en slik koselig morgenstund denne morgenpuppen tidlig på morgenkvisten. Den metter jo ikke noe, men både mellomste og nå minstemann viser tydelig at de setter pris på det. Får ikke noe pupp ellers på dagen eller natta. Men akkurat denne kosen om morgenen setter vi pris på begge to.
*Rutletutt* Skrevet 24. september 2008 #13 Skrevet 24. september 2008 Førstemann var 10 mnd - da ville han ikke ha mer - hadde ikke tid;o) Ammer mini på snart 14 mnd enda 4 ganger daglig. Håper jeg kan fortsette en stund til - håper hun vil ha i allefall til over jul. Hun har mest sannsynlig melkeintoleranse/allergi + hun er liten for alderen (slitt mye med veksten>), så da er det bare bra at jeg ammer + håper å slippe unna med så lite sykdom som mulig nå i første halvdel av bhg-året;o)
Tommage♀♂ Skrevet 24. september 2008 #14 Skrevet 24. september 2008 Nesten 11 mnd, da var jeg ganske så gravid igjen og hadde ømme pupper og voksende mage som var litt i veien Nesten 13 mnd, da var jeg godt fornøyd med egen insats og ville gjerne ha litt nattero
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 24. september 2008 #15 Skrevet 24. september 2008 Han var 5,5 måneder da jeg sluttet på dagtid og 6,5 måneder da jeg sluttet helt. Han var rett og slett ikke interesert lenger
~sjiraff~ Skrevet 24. september 2008 #16 Skrevet 24. september 2008 Snuppa var 8 mnd da jeg sluttet og junior knappe 7 mnd. Hvorfor? Av en eller annen grunn klarer ikke min kropp og opprettholde små melkemengder. Venninna mi som sluttet å amme for 3 1/2 år siden skviser lettere ut melk av puppene sine enn jeg som sluttet for 2 uker siden... :o/
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 24. september 2008 #17 Skrevet 24. september 2008 rundt 6 mnd. Da var jeg blitt gravid igjen og han ville overhodet ikke ha, har lest at det kommer smaksendringer i melken når en blir gravid, så kanskje det er derfor? ville gjerne ammet enda hvis han ville!!
Kakeåndsen Skrevet 24. september 2008 #18 Skrevet 24. september 2008 Eldstejenta var 13 mnd, og jeg var da 4 mnd på vei med nr 2. Minsta er 16 mnd og gir ikke frivillig slipp på puppen.
Gjest Skrevet 24. september 2008 #19 Skrevet 24. september 2008 14 mnd... sluttet pga han begynte å tulle så ille med puppen.. skulle bite litt og le.. var ikke fult å interessert i å spise lenger..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå