nick_342104 Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Sambo og jeg driver å snakker om bryllup men hvet ikke hvordan vi skal gjøre det helt. Vil ikke bruke altfor masse penger på det heller siden vi snart skal kjøpe hus, men ønsker litt mer en bare oss også liksom. Vi har snakket mest om: invitere de nærmeste, dvs foreldre, forlovere m/følge, søsken m/følge, våre faddere m/følge(som vi begge har mye kontakt med), bestemødre og de aller nærmeste vennene til middag for så å ha en større uformell fest på kvelden i et samfunnshus. Blir ca 35 til middag da. Men så er det at vi er fra hver vår kant av landet og da vil det jo være feil og invitere noen bare til kaffe/kake og fest liksom eller?
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 Vi har på en måte samme dilemma, bor på østlandet og skal ha bryllupet her men halve familien og venneflokken er fra vestlandet. Syns det er frekt å be folk komme helt hit og betale for overnatting, gave osv. for så bare å få komme til kaffe. Så vi har bestemt at venner som egentlig normalt ville blitt bedt til kaffen (de fra vestlandet) må bli bedt til middag også. Dette gjør bryllupet dyrere selvsagt, men vi har funnet ut at slik må det bare bli siden situasjonen en gang er sånn den er. Har et år å spare penger på da så satser på at det går greit...
maleen Skrevet 25. september 2008 #3 Skrevet 25. september 2008 Vi skal ha den nærmeste familien på fredag (gifter oss på tinghuset) på lørdag har vi en ordentlig fest med venner og de i familien som er nærmest oss i alder.
Ophelia & Jr. Skrevet 25. september 2008 #4 Skrevet 25. september 2008 Vi skal ha bryllup og dåp neste lørdag. Bare foreldre, besteforeldre, søsken, forlovere og faddere (barnets, ikke våre) skal spise middag, etterfulgt av en fest på kvelden der tanter, onkler, søskenbarn og venner er invitert. Vi synes dette er en genial måte å gjøre det på og føler at det blir akkurat slik vi vil ha det. Men jeg må innrømme at vi har fått noen reaksjoner... Noen er litt furtne for at de blir snytt for middagen og har gjort et nummer ut av det. Men da har vi bare gjort et nummer ut av at vi ikke gifter oss for at slekta skal få en bedre middag... Hvis det ikke er bra nok for dem med en fest på kvelden, får det være deres problem. De trenger ikke komme hvis de ikke vil... De vi har mest kontakt med har forståelse for at vi gjør det som vi gjør og respekterer at det er vår dag. Masse lykke til med bryllupsplanlegging!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #5 Skrevet 25. september 2008 Det er nok mange her som er uenig med meg... Men jeg synes det er litt dumt å invitere folk til bryllup, der gjestene må reise til en annen kant av landet, og ikke invitere dem på middag.. Gjestene reiser kanskje med fly, og må bo på hotell, ikke vet jeg, dyrt er det i allefall. Om dere synes det er dyrt å ha alle gjestene til middag, kan dere jo tenke på en annen løsning. En liten buffet et annet sted mens dere har middag, server litt brødmat/rundstykker/en gryterett e.a. sammen med kakene. Jeg ville syntes det var litt kjipt å bli bedt i bryllup på andre siden av landet, og da kun være invitert på kaker og fest.. Shoot me if you like..
Ophelia & Jr. Skrevet 25. september 2008 #6 Skrevet 25. september 2008 Reisevei er ikke noe stort problem i vårt bryllup. Nesten ingen har mer enn 2 1/2 time å reise med bil - de fleste har kortere vei enn det...
JuniAnkerHansen Skrevet 26. september 2008 #7 Skrevet 26. september 2008 Jeg er helt enig med anonym over her, at det er litt dumt å be folk fra andre kanter av landet i bryllup, men ikke inkludere dem til middagen. Hva med å ha en litt mer uformell bryllupsfest, med buffet (kanskje noen av gjestene kan bidra med hver sin rett, f.eks en lager pastasalat, en lager pai, en lager kyllingklubber, en baker brød, osv), og kaker og kaffe etterpå. Behøver ikke bli så dyrt.
* en liten prinsesse * Skrevet 26. september 2008 #8 Skrevet 26. september 2008 Støtter anonym 21:22 24.09.2008 og anonym 20:50 25.09.2008 og Bride2Be. Dersom man må reise halve landet for å delta i bryllup og har masse konstnader knyttet til dette så bør man få ta del i litt mer enn bare kaffe. Det gjelder da bare å finne litt billigere løsninger for dagen slik at de som kommer langveis fra også kan ta del i hele dagen.
fox`y Skrevet 26. september 2008 #9 Skrevet 26. september 2008 Familien og de nermeste til samboern min bor 65 mil unna,men vi kan uansett ikke be alle til middag. så vi ber kunn de nermeste,blir da ca 35 stk og til kaffen/festen ber vi resten å da blir vi ca 85 stk. vi skal oxo gjøre d billigst mulig men stilfult:) ska lage mat og allt selv og et vennepar skal servere. De fleste kjører bil opp å d blir ikke dyrt når de kjører full bil. ca 500 kr i bensin å d er ikke ille:)
Anonym bruker Skrevet 26. september 2008 #10 Skrevet 26. september 2008 Syns ikke det høres veldig stilfullt ut når tilreisende gjester kun er invitert på kaffe... Men envher gjør heldigvis som en selv vil, er ingen krav
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå