Gå til innhold

Diaré på baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker som lille snuppa har fått diaré! Hun har bajset 3 bleier i dag (mot normalt max 1), den har vært enda tynnere og mer rennende enn tidligere. Siste gangen så bajset hun også da vi skiftet bleie på henne, og da "skummet" det ut av rompa hennes!

Hun virker ellers i veldig fin form, men i det siste så har hun også begynt å sikle og spister enda mer på hånden sin enn normalt, og så så jeg at enkelte får diaré når de får tenner

Men syns jo det er litt tidlig med tenner (hun er 2 mnd og 2 uker gammel), og kan egentlig ikke kjenne at det er noen tenner på vei når jeg prøver å kjenne på gommene hennes... Noen som har vært borti dette? Og er det noen som har noen "kur" for hvordan unngå diaré / bli frisk fra det? Og burde vi dra til lege med det? (Som sagt, det virker som hun er i bra form ellers...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi fikk første tann når hun var knappe 3 mnd, sikkert mange som får det før også, så ja, det er mulig.

Jeg kjente det ikke før det bare "plutselig" var en liten spiss der nede:)

Er det tenner kan man ikke unngå løs mage på noen måte tror jeg. Ikke alle får løs mage, men det er ingen sykdom.

Allmenntilstandet sier alt.

Diare over mange dager ville jeg spurt om for sikkerhetsskyld.

Så lenge barnet spiser som vanlig og ikke har feber, og er frisk, vil det gå over av seg selv.

Men selvfølgelig, er du bekymret så drar dere til legen. Er veldig greit få snakke med en lege om man er bekymret.

Skrevet

Takk! Ja, jeg får vel bare se om det fortsetter... Ettersom hun virker i god form ellers, så venter jeg litt med å kontakte lege, og håper at det går over av seg selv...

(Håper egentlig at det ikke er tenner... har ikke lyst til å bli bitt i puppen ennå :-/)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...