nick_342104 Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Skal si opp min stilling men er litt usikker på hva jeg bør gjøre. Glemte å spørre på jobb i dag og det haster. Saken er den: Vi skal flytte og sambo begynner i ny jobb første mandag i 2009. Jeg har 3 mnd oppsigelse og det vil jo si at jeg senest må si opp 1 oktober. Men så der det det, siden jeg jobber i helsevesnet har jeg jobb t o m dag på julaften samt lille nyttårsaften og nyttårsaften. Ei venninne av meg sa jeg burde si opp i dag(kan kjøre ned med den innen kl 22 i kveld) for da slapp jeg å jobbe i jula. Men mister jeg ikke da lønna for julaften + de i romjula? Hun mente ikke det men det høres jo ikke logisk ut i det hele tatt eller? Så var det det med selve flyttinga. Vi skal flytte fra nord til Midt-Norge. Vil vi få noe hjelp fra Nav med tanke på utgiftene dette medfører i form av flyttebil? En venn av henne hadde fått det selv om han ikke måtte flytte av hensyn til jobb. Høres også rart ut for meg men kjenner ikke reglene heller da så mye mulig. Vil jeg ha rett på flyttedager med lønn selv om jeg jobber bare 60%? Tenker da spes på siden jeg har jobb de 2 siste dagene i året her. Snakket med sjefen i dag siden jeg enda har 2 uker igjen av årets ferie men de må jeg avvikle i god tid før selve jula tar til. Ble mange spm dette men er så usikker på hvilke regler som gjelder og hvilke rettigheter jeg har. Jobber i kommunen.
Mamma78 til to herlige små:) Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 Når du sier opp jobben, og går ut oppsigelses-tiden, får du ikke lønn for dager du skulle ha jobbet etter oppsigelsestid. Så det din venninne sier er nok feil. Du har heller ikke krav på flyttebil,når du ikke er tvunget til å flytte pga.jobb.
nick_342104 Skrevet 24. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. september 2008 Var det jeg tenkte meg ja. Men skal uansett ringe Nav i morgen for å spørre for sikkerhetsskyld tror jeg.
Gjest Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 Det er vel sånn at du må gå oppsigelsestiden din 3 mnd. fra den 1. oktober..Oppsigelsene gjelder alltid fra den 1. i mnd. Men det er jo mulig at arbeidsgiver lar deg gå før den tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå