pinglo Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Det går noe utslett i barnehagen for tiden. Men de vet ikke helt hva det er. I går fikk vi tlf fra b.hagen om att snuppa plutselig var blitt full i utslett på ben/bleie området og mage, fra det ene bleieskiftet til det andre. Når kvelden kom, så var det vekk. I dag har hun fulle fjeset i utslett, det kommer og går. Kommer kraftig, og blir svakere etter en stund, også blusser det opp igjen. Hun har ikke feber, og er ellers i topp form som vanlig. Hun var ikke i b.hagen i dag. Men vi har fått beskjed om at hun bare kan komme, så lenge hun ikke har feber. Noen som har vært borti dette el lignende? Hva er det?
SokkeLaila Skrevet 24. september 2008 #3 Skrevet 24. september 2008 Elveblest kommer og går veldig plutselig.. Forandrer seg fra time til time -utslettet ser ut som om man er brent av brennesle.
Spanskeflua Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 kan være en allergisk reaksjon på noe. Dere bør få henne til lege i morgen, og få tatt blodprøver av henne i fht allergi. Allergier som oppstår spontant er ikke til å spøke med, det kan komme værre tilbake i neste omgang selv om det forsvinner nå... Det er ikke normalt med kraftig utslett som plutselig oppstår. Ikke for å skremme, men det bør ialle fall sjekkes ut med blodprøver. (dette er info jeg fikk fra tidl avd.leder på barneavdelingen på sykehuset ang lignende utslett på vår gutt)
pinglo Skrevet 24. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. september 2008 Tror ikke det er elveblest, for utslettet er mange små "kviser". Ok. Da får jeg se hvordan hun er i måren, og evt kontakte lege. Naboen ringte til legevakten på mandag, for hennes sønn har fått akkurat de samme utslettene (går på samme avd i b.hagen). Hun fikk ikke komme inn til legevakten, for gutten hadde ikke feber. Har ikke snakket med henne i ettertid, så jeg vet ikke om hun har fått sjekket det opp.
Eve Dallas Skrevet 24. september 2008 #6 Skrevet 24. september 2008 Hmm, må være noe som går det der. Datteren min har en del sånne kviselignende saker på rumpeballene. De kommer og går. Lurte på om det var noe hun spiste, men da kan det jo være "noe som går" da.
pinglo Skrevet 24. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 24. september 2008 Ja, det er sikkert "noe som går", for hele avd til snuppa har/har hatt det. Men jeg er grådig nyskjerrig på hva det er. Hun har ikke sett ut i fjestet i dag,synest synd på henne. Men det ser ikke ut som hun plages, klør ol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå