Gjest nickedokka Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 er dere like nøye med å vaske klærne før bruk, eller er ullplagg (janus) "renere"?
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 Vet i allefall at Nøstebarn sine ullplagg ikke trenger vask før bruk. Tror ikke jeg hadde vasket Janus sine plagg før bruk heller. Men det er nok sikkert litt fargestoffer igjen i tøyet, hvis du er veldig nøye på det =D
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 24. september 2008 #3 Skrevet 24. september 2008 Janus sitt ull tøy er behandlet ull, dvs at du burde vaske det før bruk.
Gjest Sekretøsa Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 har slutta å vaske klær før bruk, jeg... med mindre de lukter veldig intenst nytt...
Gjest nickedokka Skrevet 24. september 2008 #5 Skrevet 24. september 2008 Nei, jeg er vel egentlig ikke det=) Babyen har ikke spesielt sart hud heller. Innbiller meg liksom at ull er mye renere og mer naturlig, men jeg vet jo ingen ting om hvilken behandling det får underveis;) Takk for svar.
Gjest nickedokka Skrevet 24. september 2008 #6 Skrevet 24. september 2008 Hm... Burde kanskje skylle det opp, da...
Lystpåentiljeg Skrevet 24. september 2008 #7 Skrevet 24. september 2008 Vasker alt av tøy før bruk, ulltøy er ikke noe renere enn noen annet. Det har da blitt klippt til og ligget rundt i fabrikker som alt annet tøy. Vanlig bomullstøy vasker jeg på 60gr før bruk, evt 2 ganger på 40 hvis det er pentøy. Det er mye kjemikalier og fargestoffer i tøy, så det skal vaskes. Er ikke uten grunn at det ofte står stemplet på utsiden av feks pakker med sengetøy til småunger at det skal vaskes to ganger før bruk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå